نیوز سیتی!
27 تیر 1402 - 10:06

صدور مجوز فعالیت 6 اقامتگاه بومگردی در ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: طی سال جاری مجوز ایجاد ۶ اقامتگاه بوم‌گردی در استان ایلام صادر شده است.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: باتوجه به اهمیت و جایگاه اقامت گاه های سنتی و بومگردی ها در جذب گردشگران، طی سال جاری مجوز ایجاد ۶ اقامتگاه بوم‌گردی در استان ایلام صادر شده است.

وی افزود: برای ایجاد شش اقامتگاه بوم‌گردی در سه شهرستان ایلام، دره‌شهر و چوار که شامل ( مجوز چهار اقامتگاه در دره‌شهر، یک مجوز در چوار و یک مجوز در ایلام) با اشتغالزایی ۲۴ نفر صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان علاوه بر جذب گردشگر و فراهم کردن محیط شاد و ایمن برای آن‌ها، موجب ایجاد درآمد برای روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها می‌شود.

وی یادآور شد: در صورت گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی، می‌توانیم فرهنگ مهمان‌نوازی، احترام به طبیعت، مراسم‌های آیینی، لباس‌های سنتی و همچنین سبک‌های متنوع زندگی در مناطق متفاوت استان را به گردشگران نشان دهیم.

شریفی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت فوق‌العاده گردشگری در استان یکی از راه‌های رونق حوزه گردشگری توسعه بوم گردی در شهرستان‌ها و مناطق کمتر شناخته‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، گسترش اقامتگاه‌های بوم گردی نقش اساسی در توسعه پایدار طبیعت‌گردی دارد و در زمان کوتاه بسترهای لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را با کیفیت‌های مطلوب فراهم و زمان ماندگاری گردشگران را در روستاها و مناطق نمونه گردشگری ایجاد می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1367726

مهمترین اخبار ایران و جهان: