نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 17:22

لزوم تخصیص اعتبار ۵۰۰میلیارد تومانی تکمیل محور لنگه - پارسیان

بندرعباس - نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس از مکاتبه با رئیس محترم جمهور در ارتباط با وضعیت اسفبار و حادثه‌خیز مسیر بندرلنگه به پارسیان و تخصیص اعتبار ۵۰۰میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد جباری بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از مکاتبه با رئیس محترم جمهور در ارتباط با وضعیت اسفبار و حادثه‌خیز مسیر بندرلنگه به پارسیان (محدوده بندر بستانه - بخش شیبکوه) خبر داد و گفت؛ این محور حادثه ساز ترین محور غرب هرمزگان که ماهانه تعداد زیادی از هموطنان و همشهریان عزیزمان را به کام مرگ می فرستد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه قسمت ۷۰ کیلومتری محور فوق بخشی از مسیر ۴۰۰ کیلومتری بندر خمیر به بندرلنگه و پارسیان است، یادآور شد که در دوره‌ی هشتم مجلس با پیگیری‌های انجام شده موفق شدیم یک ردیف مستقل بودجه‌ای در قالب احداث مسیر بندرخمیر به بندرلنگه و پارسیان در قانون بودجه سال ۸۸ تصویب کنیم که هر ساله با پیگیری‌های مستمر منابعی به این پروژه اختصاص پیدا می کرد.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان در خانه‌ی ملت با تأکید بر اتمام احداث بخش عمده‌ی مسیر ۴۰۰ کیلومتری فوق، خواستار تخصیص اعتبار جهت تکمیل قسمت حادثه‌خیز و خطرناک این محور از بندر بستانه تا محدوده‌ی بخش شیبکوه شد.

جباری افزود: از آنجایی که بار اصلی ترافیک این مسیر مربوط به صنایع بزرگ، پتروشیمی، پالایشگاه نفت، بنادر و ایمیدرو است، باید از منابع و ظرفیت بخش های صنعتی، نفتی، دریانوردی و بنادر در کمک به وزارت راه جهت تکمیل این پروژه استفاده شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با تأکید بر اینکه حفظ جان شهروندان ما از هر موضوعی واجب تر است، اظهار کرد که از طریق تسهیلات ماده ۵۶ در صدد جذب ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل این مسیر مهم و سانحه ساز هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با مکاتبه‌ی صورت گرفته با ریاست محترم جمهور و رایزنی های انجام شده با وزارت راه و شهرسازی، به زودی اعتبارات لازم برای این پروژه اختصاص خواهد یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438526

مهمترین اخبار ایران و جهان: