نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 13:57

9 بنای تاریخی در اردبیل با مشارکت بخش خصوصی مرمت می‌شود

مدیرعامل صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی وزارت میراث فرهنگی از واگذاری ۹ بنا و مرکز تاریخی استان اردبیل به سرمایه گذاران برای مرمت و احیا و بهره‌برداری خبر داد.

شهاب طلایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: در بازدیدی که امروز از بناهای تاریخی استان اردبیل داشتیم، مقرر شد تا ۹ بنای تاریخی استان برای احیا و مرمت  به بخش خصوصی واگذار شود و صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی نیز با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد تسهیلاتی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد داد.

وی افزود: با توجه انتخاب استان اردبیل به عنوان پایتخت کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ و قرارگیری در این رویداد مهم برای استان، بنابر این شد تا عملیات احیای اماکن تاریخی در استان با سرعت بیشتری انجام بگیرد.

 

مدیرعامل صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: در راستای جلب مشارکت خصوصی و حفظ و احیای این بناها، حق بهره‌برداری به مردم ارایه می‌شود و امیدواریم که با سرمایه‌گذاری مردم و حمایت دستگاه اجرایی استان به خصوص میراث فرهنگی استان اردبیل برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احیای بافت تاریخی اردبیل گام برداریم.

طلایی گفت: اردبیل یک مجموعه ثبت جهانی دارد که احیا و بهره‌برداری از سایر خانه‌ها و اماکن تاریخی این شهر می‌تواند پکیج مناسبی را در اختیار گردشگران و علاقمندان به جاذبه‌های تاریخی قرار دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424570

مهمترین اخبار ایران و جهان: