نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 11:29

بد مصرف‌ها و قیمت‌های تکلیفی دو عامل ناترازی در صنعت برق

سبزوار ـ مدیر عامل برق منطقه‌ای خراسان با بیان اینکه صنعت برق خراسان دارای بنیه و پایه عظیمی است، گفت: از عوامل ناترازی در صنعت برق قیمت‌های تکلیفی و بد مصرف‌های خانگی و کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین محمودی با اشاره به ناترازی در حوزه برق کشور اظهار کرد: در این ناترازی دو عامل اثرگذار است که شامل محدودیت‌های قیمتی و قیمت‌های تکلیفی است که صنعت برق را دچار محدودیت کرده و عامل دیگر مربوط به بدمصرف‌ها در بخش‌های کشاورزی، خانگی و صنعتی است که متأسفانه هیچ یک از عوامل مذکور در حوزه اختیارات صنعت برق کشور نیست و ما قادر نیستیم تأثیر مستقیمی در قیمت برق و نحوه مصرف مشترکین داشته باشیم.

مدیر عامل برق منطقه‌ای خراسان با بیان اینکه وجود این عوامل دلیلی برای عدم اقدام در جهت بهبود وضعیت جاری نیست؛ افزود: مسئولین صنعت برق با تلاش‌های شبانه روزی علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای اصلاح دوعامل فوق می‌کوشند تا با کاهش هزینه‌های جاری و طرح‌ها در حوزه‌های تولید، انتقال و توزیع، بهره‌وری را در صنعت افزایش دهند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های توزیع برق خط مقدم صنعت برق هستند و همه ما وظیفه داریم تا این نیروهای خط مقدم را کمک کرده و پشتیبانی کنیم، گفت: صنعت برق خراسان با سابقه و تجارب خوب خود از بزرگان و شخصیت‌های بزرگی در صنعت برق برخوردار است که همگی اثر گذار بوده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422970

مهمترین اخبار ایران و جهان: