نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 07:30

خبر خوب| جزایر خلیج‌فارس ناموس ملت ایران است

این روزها که به لطف گرمای بی‌بدیل تابستانی نعمت تعطیلات پدر و مادرها نصیب فرزندان شده و شور و حرارت محفل گرم خانه‌ها را صد چندان کرده است، از دلیل این‌همه نعمت غافل نشویم. هر چه باشد این دورهمی‌های خانوادگی هشداری برای مدیریت مصرف برق است.

گروه خبر خوب: این روزها که به لطف گرمای بی‌بدیل تابستانی نعمت تعطیلات پدر و مادرها نصیب فرزندان شده و شور و حرارت محفل گرم خانه‌ها را صد چندان کرده است، از دلیل این‌همه نعمت غافل نشویم. هر چه باشد این دورهمی‌های خانوادگی هشداری برای مدیریت مصرف برق است.

خوب‌ترین خبرهای داغ تابستانی تقدیم نگاهتان!

رزمایش اقتدار ایران و ایرانی در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس

*جزایر خلیج فارس، ناموس ملت ایران است

از آن روزگاران که ایران، امین مستشاران آمریکایی شده بود و عنوان ژاندارمی منطقه را از آن خود کرده بود سال‌ها می‌گذرد. روزهایی که غریبه‌ها سوار کار شدند و حتی اجازه تسلط به امور فنی و تکنیکی را به پرسنل ایرانی نمی‌دادند! تخصص را حق خودشان می‌دانستند. به برکت انقلاب اسلامی و بیداری و هوشیاری ملت ایران، تحریم‌های لجبازانه‌ آمریکایی‌ها علیه این سرزمین نه‌تنها کارساز نشد بلکه با ادامه آن در جریان جنگ تحمیلی و تا امروز، استعداد جوانان کشورمان در صنایع دفاع و سایر بخش‌ها شکوفا شد و قدم در میدان گذاشتند. این هم جدیدترین دستاورد در حوزه نظامی و دفاعی:«شروع رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه برای دفاع مستحکم از جزایر ایرانی در خلیج‌فارس با تمرکز بر جزیره ابوموسی. 

در این رزمایش، نیروی دریایی سپاه، شناورهای یگان ویژۀ شهید حججی را با موشک‌های برد ۶۰۰ کیلومتر در خلیج‌فارس و برای حراست از حریم جزایر ایرانی معرفی و عملیاتی کرد. شناورهای موشک‌انداز، پرنده‌ها و شناورهای بدون سرنشین مدیریت‌پذیر از راه دور و مجهز به هوش مصنوعی، هواپیماهای دوزیست و موشک‌های بالستیک نقطه‌زن دریایی در بخش‌های مختلف رزمایش به اجرای عملیات‌های هوشمند و دقیق پرداختند. همچنین از موشک قدیر و فتح رونمایی شد.

 

*کودکانی که می خواهند کاری زینبی کنند

پای روضه‌ شش ماهه و سه ساله، صدای گریه‌اش از همه بلندتر است. از عطش لب‌های کوچک علی اصغر و ماجراهای کنج خرابه شام که می‌شنود، چادر را روی صورتش می‌کشد. شانه‌هایش تکان می‌خورد و هق‌هق کودکانه‌اش نگاه‌ها را خیره می‌کند. انگار کودکی او دلش را به دل کودکان کربلا نزدیک‌تر کرده‌است. دوست دارد همه هم‌سن و سالانش هم مثل او پای درس‌های عاشورا بنشینند. پس دست‌به‌کار می‌شود. کتیبه‌ها را با کمک مادر به‌ در و دیوار می‌زند، چای و خرمای روضه را مهیا می‌کند و میهمانان کوچک را به شنیدن سخنرانی و روضه ای  کودکانه دعوت می‌کند. شما هم بفرمایید! در این مجلس سخنران، مداح و همه میهمانان، کودکانی حسینی‌اند. راستی، کلیه امور مربوط به مدیریت مراسم هم با خودشان است!

عدالت تحصیلی حق کودکان درسخوان است

*بچه هایی که موفقیت حقشان است

روزهای آخر تعطیلات است و برای ۴ تا دختر شاد و سرزنده  آخرین ساعات خوش‌گذرانی شان. راست هم می‌گویند؛ سال آخر، سال کنکور است و شوخی سرش نمی‌شود. آن هم در مدرسه ای که قرار است برای قبولی بچه هایش سنگ تمام بگذارد.  خانه ریحانه و زهرا همان حوالی است. پدر مریم هم مثل همیشه سر وقت می رسد و با دوتا بوق دخترش را صدا می‌کند. فاطمه می‌ماند با یک نگرانی بزرگ! آنقدر که بی‌معطلی به‌طرف ایستگاه اتوبوس می‌دود و در راه برای مریم دست تکان می‌دهد. خودش را در لابه‌لای صف شلوغ ایستگاه می‌چپاند تا مریم او را نبیند. اما مریم پیاده می‌شود و با اصرار او را به‌طرف ماشین می‌کشد. دل دختر مثل سیر و سرکه می‌جوشد. آن‌قدر هول کرده‌است که نگو و نپرس. با اینکه بیشتر از هم‌سن و سالانش درس می‌خواند و نمره‌هایش از همه بالاتر است، با آن‌که شاگرد اول مدرسه است و تمام بچه‌ها به او غبطه می‌خورند، اما اوضاع اقتصادی نابسامان خانواده  او را مجبور می‌کند چند کوچه آن‌طرف‌تر پیاده شود تا مریم و پدرش خانه محقر او را نبینند! کسی نمی داند هزینه تحصیل فاطمه در مدرسه را هم خیرین تقبل کرده اند !

شاید دل شما هم برای دختران و پسران افتخارآفرینی که کم بضاعتی والدین آینده درخشانشان را نشانه گرفته است و آرزوهای شیرینشان قربانی جیب های خالی می شود به درد آمده باشد. اما دلتان روشن به این خبر خوب؛ سخنگوی دولت می گوید:«با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش برای موضوع مربوط به توسعه عدالت آموزشی موافقت شد. طبق این پیشنهاد قرار است حمایت موثرتری از کسانی که در سه یا چهار دهک پایین جامعه و جزو استعدادهای درخشان هستند به عمل آید و تمامی هزینه‌های مترتب بر تحصیل آنان از محل ردیف‌های بودجه‌ای تأمین شود.»

ارتقاء کمی و کیفی کادر پزشکی در اربعین ۱۴۰۲

*باز هم حب الحسین یجمعنا

تا یادمان می‌آید دشمنان از اجتماعات بزرگ مردم مسلمان که با شعار آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی گردهم می‌آیند هراسی ویژه  داشته‌اند. از روضه های کوچک خانگی و دسته‌های ریزو درشت مردمی تا راه‌پیمایی‌های مناسبتی کوچک و بزرگ و البته عظیم‌ترین راه‌پیمایی بین‌المللی که با شعار «حب الحسین یجمعنا» خار چشم دشمنان انسانیت، غیرت، آزادمردی و آزادگی شده‌است. امسال هم مقدمات این اجتماع عظیم درحال مهیا شدن است. این‌طور که شواهد نشان می‌دهد قرار است همه‌چیز دست‌به‌دست هم دهد تا هم تعداد زائران اربعینی بیشتر شود و هم آسایش و راحتی شان. از صدور گذرنامه و افزایش گیت‌های خط مرزی گرفته تا خبر خوب امروز که از ارتقاء کمیت و کیفیت فعالیت کادر پزشکی می‌گوید. به گفته رئیس جمعیت هلال احمر
در سال جاری بیش از ۴۰۰۰ نفر پزشک در ایام اربعین برای خدمت‌رسانی به زائران فعالیت خواهند داشت و ۴۰۰ تُن دارو و تجهیزات پزشکی برای زائران در این ایام تدارک دیده شده است. ۸۰ دستگاه آمبولانس و ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس به عراق اعزام می‌شود و مجوز پرواز بالگردهای هلال احمر ایران در خاک عراق نیز از وزارت کشور عراق اخذ شده است. زیارتی سرشار از عشق و معرفت روزیتان.

برای حسینی شدن مسلمانی کافی نیست!

*معرفتی که صاحبش را عاقب بخیر می‌کند

روزشمار وقایع ماه محرم الحرام را که مرور می‌کنیم، در پانزدهمین روز به ماجرای راهب مسیحی و اظهار ارادتش به وجود نازنین اباعبدالله می‌رسیم. در مسیر حرکت کاروان اسرا به شهر شام، نوری از رأس مطهر به چشم راهب می‌نشیند. فرشتگانی را می‌بیند که از آسمان گروه‌گروه فرود می‌آیند و صداهایشان در گوش او می‌پیچد:« السلام علیک یا ابن رسول‌الله، السلام علیک یا اباعبدالله»از صومعه بیرون می‌آید و از صاحب سر می‌پرسد.  با این‌که مسلمانند، اما امامشان را خارجی می‌خوانند و می‌گویند:« این سر حسین است که خروج کرده و کشته شده‌است.» نام مادرش را می‌پرسد. می‌گویند:« فاطمه دختر محمد» و راهب با تعجب می‌پرسد:« همان پیغمبر خودتان؟!» و فریاد می‌زند:« هلاکت بر شما بادبه‌خاطر این کاری که انجام دادید.» معرفت این راهب مسیحی  او را تا سحر کنار رأس امام شیعیان می‌نشاند و هنگامه صبح با شهادتینی خادم آل الله می‌کند.«پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلى مرده است.» به امید آنکه با معرفت امام زمانمان در صبح امید، منتقم خون سیدالشهدا (ع) باشیم.

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424070

مهمترین اخبار ایران و جهان: