نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 11:32

رطوبت و شرجی هوا در سطح استان بوشهر افزایش می‌یابد

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی هفته آینده در اغلب ساعت ها با وزش بادهای جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان بوشهر افزایش می‌یابد.

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز تا اوایل شب با وزش بادهای شمالی بر روی دریا و در سطح استان بوشهر، ضمن افزایش تلاطم دریا در سواحل استان، احتمال خیزش گردوخاک محلی در برخی از نقاط، دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: پیش بینی می‌شود طی هفته آینده در اغلب ساعات با وزش بادهای جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان افزایش می‌یابد.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در ساعاتی از وقت امروز وزش باد و در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی. خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: ارتفاع موج دریا: امروز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا در همه مناطق ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374726

مهمترین اخبار ایران و جهان: