نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 11:50

اقدام جدید مالی علیه فرانسه/ مجوز فعالیت «ایرفرانس» لغو شد

بعد از توقف صدور روادید برای شهروندان فرانسوی، مقامات کشور مالی اینبار مجوز فعالیت شرکت هواپیمایی ایرفرانس را لغو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقامات کشور مالی اعلام کردند که مجوز فعالیت شرکت خطوط هوایی ایرفرانس را لغو کرده اند چرا که این شرکت پروازهای خود را از این کشور و به مقصد این کشور، متوقف کرده است.

شرکت فرانسوی ایرفرانس از ۷ اوت هفت پرواز هفتگی خود به کشور مالی و پنج پرواز هفتگی به بورکینافاسو را بعد از بسته شدن حریم هوایی کشور نیجر در پی کودتای نظامی در این کشور متوقف کرده است.

قرار بود این توقف پروازها تا روز جمعه به طول انجامد اما شرکت ایرفرانس اعلام کرد که توقف پروازها تا تاریخ ۱۸ اوت تمدید شده است.

پیش از این فرماندهان نظامی مالی حمایت خود را از شورای نظامی نیجر که رهبری کودتا در این کشور را به دست دارد، اعلام کرده بودند. با تمدید توقف پروازها، مقامات مالی اعلام کردند که شرکت ایرفرانس شروط مجوز فعالیت خود را در این کشور نقض کرده است.

سازمان هواپیمایی ملی مالی در نامه‌ای خطاب به ایرفرانس اعلام کرد که این شرکت هیچ اطلاعیه‌ای خطاب به مسافران خود برای توضیح شرایط پیش آمده منتشر نکرده و این مسأله باعث ناراحتی مسافران شده است. لغو مجوز فعالیت شرکت ایرفرانس تا اکتبر آتی ادامه خواهد داشت.

سخنگوی این سازمان اعلام کرده که اگر ایرفرانس برنامه جدید خود را ارائه ندهد ممکن است یک شرکت دیگر جای این شرکت را بگیرد.

چند روز قبل نیز مقامات مالی اعلام کردند صدور روادید برای اتباع فرانسوی به مدت نامشخصی متوقف شده است. وزارت امور خارجه مالی در بیانیه‌ای اعلام کرد در اقدامی تلافی جویانه صدور روادید برای اتباع فرانسوی را تا مدتی نامشخص متوقف کرده است. این اقدام مالی در واکنش به اقدام پاریس برای عدم صدور روادید به ادعای بی ثباتی حاکم بر غرب آفریقا انجام می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: «فرانسه صدور روادید را به حالت تعلیق درآورده و خدمات مرکز تماس‌ها وابسته به شرکت کاپاگو را که مسئول انجام این کار است، متوقف کرده است».

طبق این بیانیه، وزارت خارجه مالی به عنوان یک اقدام متقابل صدور روادید برای شهروندان فرانسوی را از کنسولگری مالی در فرانسه تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437826

مهمترین اخبار ایران و جهان: