نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 15:03

بسیج همه ظرفیت‌های موجود برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی

در هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های خراسان جنوبی بر بسیج همه ظرفیت‌های موجود برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،  هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با دستور کار ایمنی سفر های تابستانی و آمادگی دستگاه ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی برگزار و بر بسیج تمام ظرفیت‌های موجود برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی تأکید شد. 

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه اظهارکرد: تمام ظرفیت‌های موجود برای خدمات رسانی هر چه بهتر به زائرین اربعین حسینی بسیج شوند.

وی با اشاره به همراهی حداکثری و جهادی شرکت های مسافربری استان در بحث جابه جایی زائران، درجهت تأمین ناوگان و کنترل نرخ، متذکر شد: به علت حجم بالای زائران و مشتاقان زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین و پس از آن در ایام پایانی ماه صفر، از حداکثر ظرفیت ناوگان اتوبوسی سایر ارگان ها که توان رفتن به مسیرهای طولانی تر را دارند، برای جابه جایی به موقع، ایمن و مطلوب استفاده می شود.

وی تصریح کرد : بر اساس ابلاغ ستاد اربعین کشور و با توجه به تجارب سال های گذشته خدمات حمل و نقل برای  جابجایی زائرین از تاریخ ۲۱ مرداد آغاز شده و تا ۲۰ شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت تا ان شاء ا... مشکلی برای برگشت کامل زائرین به کشور نداشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم به عنوان دبیر این کمیسیون به تشریح دستور کارجلسه پرداخت و گفت: همچون سال‌های گذشته، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به عنوان دبیرخانه کمیته خدمات حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین با همکاری انجمن های صنفی شرکت ها و رانندگان مسافر، مالکین و رانندگان خدوم و همیشه همراه استان با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود برای خدمات رسانی مطلوب تر به زائران اربعین حسینی استفاده خواهد کرد.

دبیر کمیته خدمات حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان در ادامه افزود: با توجه به آغاز طرح اربعین حسینی و تعیین نرخ بلیت سفر اربعین، هم استانی عزیز از هم اکنون امکان پیش خرید بلیت ها از درگاه های مجاز را خواهند داشت.

جلال زاده گفت: همکاران ما در تیم های نظارتی از هم اکنون تا پایان ایام طرح با حضور در پایانه های مسافربری استان و همچنین مرز مهران آماده خدمت رسانی به زائران عزیز هستند. 

وی متذکر شد: مردم می‌توانند هرگونه تخلف یا تخطی از ضوابط و یا نرخ مصوب را از طریق استقرار میز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات سفرهای اربعین حسینی در محل پایانه های مسافربری استان و یا تماس با شماره ۱۴۱ منعکس کنند تا در اسرع وقت و تشکیل کمیسیون های ویژه رسیدگی شود. 

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438370

مهمترین اخبار ایران و جهان: