نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 14:22

ابلاغیه جدید شورای عالی نظارت اصناف در مورد ریاست اتحادیه‌ها

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: بر اساس ابلاغیه جدید شورای عالی نظارت، ریاست اتحادیه برای یک فرد، بیش از دو بار امکان‌‌پذیر نیست.

محمد بازرگان، رئیس اتاق اصناف استان زنجان در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به انجام یک هزار و ۸۹۲ بازرسی از اصناف فعال در سطح استان از آغاز سال جاری تاکنون اشاره و اظهار کرد: در این مورد ۶۴ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
رئیس اتاق اصناف استان زنجان عدم درج قیمت، تداخل صنفی و عدم صدور فاکتور را بیشترین تخلف ثبت شده برای اصناف استان اعلام و تصریح کرد: پرونده‌های ارسالی به تعزیرات، تکرار تخلف داشته‌اند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد ادغام اتحادیه‌ها، از فعالیت ۴۳ اتحادیه در سطح استان خبر داد و گفت: موضوع ادغام چند اتحادیه با توجه به تغییرات قانونی منتفی شده، چرا که بر اساس قانون روسای اتحادیه‌ها بیش از دوبار نمی‌توانند این سمت را داشته باشند و این مهم با ابلاغیه هیات عالی نظارت مورد تاکید قرار گرفت چرا که اساس اقدام در این حوزه کد ملی است.
بازرگان با بیان اینکه در حال حاضر روسای حدود هشت اتحادیه به دلیل قانون مصوب در هیات عالی نظارت دیگر نمی‌توانند رئیس بمانند، افزود: طبق این قانون روسای اتحادیه‌ها فقط دو دوره می‌توانند رئیس اتحادیه و عضو اتاق اصناف باشند.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1415926

مهمترین اخبار ایران و جهان: