نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 14:16

من نمی‌دانستم مسأله به این عظمت است! (گفت و شنودی از نوع دیگر )

امام صادق(ع) فرمود: «دعاگویان زوار حسین علیه‌السلام‌، در آسمان از دعاگویان او در زمین بیشترند. زیارت آن امام بزرگوار را ترک مکن. هر که آن را ترک کند، آن قدر حسرت مى‌برد که آرزو مى‌کند قبر حضرت، نزد او مى‌بود».

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - کیهان نوشت: این روزها که جهان اسلام در شهادت جانسوز حضرت اباعبدالله الحسین و یاران بی‌تکرارش (علیهم السلام) به سوگ نشسته است، ستون گفت و شنود را به نوعی دیگر می‌نگاریم...

شخصى از یاران امام صادق علیه‌السلام مى‌‌‌گوید: «نزد امام صادق علیه‌السلام رفتم، دیدم حضرت نماز مى‌خواند. بعد از نماز، در سجده مناجات کرد و براى زوار قبر امام حسین علیه‌السلام بسیار دعا کرد.

وقتى مناجات حضرت تمام شد، عرض کردم: فدایت شوم! آنچه من از شما شنیدم، اگر هم براى کسانى بود که خدا را نمى‌شناسند، گمان می‌کردم به آتش دوزخ دچار نمى‌شوند! به خدا که آرزو کردم حسین علیه‌السلام را زیارت مى‌کردم و حج (مستحبى) انجام نمى‌دادم!

حضرت در پاسخ فرمود: تو که به قبر سیدالشهدا علیه‌السلام نزدیک هستى، چرا به زیارت او نمى‌روى؟ عرض کردم: من نمى‌دانستم که مسأله به این عظمت است.

حضرت فرمود: «دعاگویان زوار حسین علیه‌السلام‌، در آسمان از دعاگویان او در زمین بیشترند. زیارت آن امام بزرگوار را ترک مکن. هر که آن را ترک کند، آن قدر حسرت مى‌برد که آرزو مى‌کند قبر حضرت، نزد او مى‌بود.» و سپس حضرت دوباره به تمجید زائران حضرت امام حسین علیه‌السلام و بیان فضایل آنان پرداخت. 

پایان پیام/ت

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1415870

مهمترین اخبار ایران و جهان: