نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 17:34

بیش از ۱۰۰ درصد رشد در تاسیس آموزشگاه‌های آزاد در نیشابور

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیشابور گفت: تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار سبب رشد بیش از ۱۰۰ درصدی تاسیس آموزشگاه‌های آزاد در نیشابور شده است.

احمد شادی در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و کار که از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته و سبب رشد بیش از ۱۰۰درصدی تاسیس آموزشگاه‌های آزاد در نیشابور شده است.

توجه به مهارت‌آموزی، زمینه‌ساز اشتغال پایدار

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیشابور افزود: توجه ویژه به مقوله مهارت‌آموزی به خصوص در حوزه صنایع و اصناف، زمینه‌ساز اشتغال پایدار است.

وی ابراز کرد: مهارت‌آموزی در مناطق کم‌برخوردار و کمتر توسعه‌یافته شهری و نیز مناطق روستایی، زمینه‌ساز اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار و ضامن پیشرفت و پویایی جامعه است.

اعتبار ناکافی در حوزه خرید تجهیزات کارگاهی

 

شادی با بیان اینکه بیشتر آموزش‌ها در سازمان فنی و حرفه‌ای برپایه کار عملی و مهارتی است، تشریح کرد: در سال‌های گذشته میزان تخصیص اعتبار در حوزه خرید تجهیزات و مواد مصرفی برای کارگاه‌های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای پایین بوده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیشابور اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص مشارکت خیرین آموزشی می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روند اجرای آموزش ها داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1416726

مهمترین اخبار ایران و جهان: