نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 11:28

مدیرانی که پاسخگوی رسانه ها و افکار عمومی نیستند، شناسایی شده اند

مدیرکل روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری قزوین گفت: در بررسی های صورت گرفته مشاهده شد مدیرانی در استان هستند که طی دو تا سه سال اخیر هیچ نشست خبری برگزار نکرده‌اند، با رسانه‌ها ارتباط نداشته‌اند و به افکار عمومی پاسخ نداده اند.

به خبرگزاری فارس از قزوین، محمد رسول ملاحسنی در جلسه هم اندیشی با فعالان رسانه ای استان قزوین که صبح امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شعار و نگاه ما این است که از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارتقاء فرهنگ اطلاع رسانی استفاده کنیم که بازوانی در این زمینه داریم و رسانه‌ها یکی از بازوان مهم محسوب می‌شوند و معتقدیم ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و رسانه ها و پرداختن به مشکلات اهالی رسانه و حل موضوعات و اولویت بندی نظام مسائل رسانه‌ها حائز اهمیت است.

وی روابط عمومی‌ها را یکی دیگر از بازوان  استانداری ذکر کرد و افزود: در این زمینه جلساتی برگزار و شورای هماهنگی شامل چهار کمیته تشکیل شده و پیگیر هستیم نظام ارزیابی عملکردی برای روابط عمومی‌ها داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی تشریفات و امور بین‌الملل استانداری قزوین ارتباط دو بازوی رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: در این زمینه جلساتی برگزار و مسائل رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها تبیین شده و ۵۰ موضوع استخراج شده که به دنبال آن هستیم طبق اولویت بندی و دسته‌بندی بتوانیم در فضای تعاملی برقرار شده و در کنار هم به مشکلات و انتظارات بپردازیم. از سویی نیاز است این موضوع توسط رسانه‌ها مورد حمایت و هدایت قرار گیرد و بر اساس تعهدات و تعاملات، گام‌های موثری برداشته شود.

ملاحسنی تدوین یک شاکله و مدل مناسب برای برگزاری نشست‌های خبری و تعیین تکلیف رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها را ضروری خواند و بیان کرد: در خصوص توزیع عدالت حضور مدیران در رسانه‌ها و عدم حضور آنها، پیگیری های لازم انجام شده است. در این بررسی ها مشخص شده مدیرانی بوده اند که در دو تا سه سال اخیر هیچ نشست خبری برگزار نکرده‌اند، با رسانه‌ها ارتباط نداشته‌اند، در رسانه‌ها حاضر نشده اند و به افکار عمومی پاسخ نداده اند که این مدیران شناسایی شده‌اند. 

وی از حضور ۳۸ مدیر استانی در دفاتر رسانه‌ها در ایام پیش رو خبر داد و گفت: لازم است میز گفتگو در رسانه‌ها جدی گرفته و به اصل حضور مدیران در رسانه‌ها هویت بخشیده شود و از مسوولان موضوعات و مسائل پیگیری شود. تلاش می کنیم حضور مسوولان در رسانه ها به صورت نظام مند و در دوره‌های مختلف و به شکل‌های متفاوت صورت گیرد. 

این مسوول با تاکید بر اینکه اقدامات خوب دولت باید به نحو احسن به سمع و نظر مردم برسد و جریان سازی مناسب از سوی رسانه‌ها صورت گیرد، افزود: دنبال راهکار هستیم که بتوانیم ضعف رسانه ای موجود در این زمینه را حل کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1397170

مهمترین اخبار ایران و جهان: