نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 22:15

اتمام عملیات آبرسانی به 115 روستای محروم خراسان جنوبی تا دهه فجر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در قرارگاه آبرسانی جهادی به روستاها در دهه فجر امسال طرح آبرسانی به 115 روستای استان به پایان می رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در قرارگاه آبرسانی استان با بیان این که تا هفته دولت امسال حدود ۲۰ روستای جدید آبرسانی شوند اظهارداشت: با برنامه ریزی های انجام شده در قرارگاه آبرسانی جهادی به روستاها در دهه فجر امسال طرح آبرسانی به  ۱۱۵ روستای استان به پایان می رسد.

به گفته وی یکی از مهم ترین پروژه هایی که در راستای محرومیت زدایی و تأمین زیرساخت های استان در حال اجرا است، آبرسانی به روستاها در قالب طرح نهضت جهاد آبرسانی در کشور است.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از استقرار دولت سیزدهم نهضت آبرسانی تصویب شد افزود: در استان خراسان جنوبی از سال گذشته این مهم آغاز شده و مطالعات اولیه صورت گرفت.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: در  خراسان جنوبی ۱۱۵ روستا در مرحله اول نهضت آبرسانی به روستاها، تحت پوشش قرار گرفته اند و تاکنون طی دو مرحله در هفته دولت و دهه فجر سال گذشته، آبرسانی به ۳۰ روستای استان به اتمام رسیده است.

عباس زاده ابراز امیداواری کر: تا هفته دولت امسال حدود ۲۰ روستای جدید آبرسانی شوند و با برنامه ریزی انجام شده در قرارگاه آبرسانی جهادی به روستاها در دهه فجر امسال آبرسانی به همه ۱۱۵ روستای مورد هدف به پایان برسد.

وی تصریح کرد: برای تکمیل طرح در تفاهم نامه ای که با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) انجام شده مابقی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و تعداد زیادی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار در طرح تأمین آب و پایدارسازی آبرسانی روستاها انجام خواهد شد که امسال این تفاهم نامه اجرایی می شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: پس از انعقاد قرارداد و اجرایی شدن تفاهم نامه، اطلاع رسانی دقیقی به مردم خواهیم داشت و امیدواریم با طرح جهاد آبرسانی روستاهای استان شاهد این باشیم که تا پایان این دولت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار و بخش زیادی از روستاهای دارای ۲۰ خانوار استان از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شوند.

به گفته عباس زاده طرح جهاد آبرسانی استان از سال ۱۴۰۰ شروع شده و در مرحله دوم همه روستاهای باقی مانده آبرسانی خواهند شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1396226

مهمترین اخبار ایران و جهان: