نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 04:03

پدافند تایوان با سامانه «ناسام -2» به تقابل با جت‌های چین می‌رود

در حالیکه جنگنده‌های چین بارها برتری خود را به پدافند تایوان نشان داده‌اند، وزیر دفاع این جزیره گفت که قصد خرید سامانه موشکی میان برد «ناسام-2» را از آمریکا دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه جزیره تایوان بطور معمول با نمایش قدرت هوایی چین مواجه می‌شود وزیر دفاع  این جزیره روز سه شنبه تایید کرد که تایوان قصد خرید سامانه دفاع موشکی پیشرفته را از آمریکا دارد.

به گزارش وبگاه «فوکوس تایوان»،«چیو کو چنگ» وزیر دفاع تایوان گفت که این جزیره برنامه خرید سامانه موشکی پیشرفته سطح به هوای «ناسام -۲» را از ایالات متحده دارد.

وزیر دفاع تایوان گفت که گزارش رسانه‌ها در مورد این خرید درست است. او مدعی شد که این سامانه عملکرد خود را در اوکراین نشان داده شده است.

بر اساس این گزارش، چین در سال‌های اخیر با افزایش پرواز هواپیماهای نظامی اطراف تایوان، نارضایتی خود را از تحرکات سیاسی و نظامی این جزیره نشان داده است. چین همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به جدایی‌طلبان تایوان ارسال می‌کند. 

 

یک کارشناس نظامی تایوان گفت که  این سامانه دفاع موشکی میان برد می‌تواند برابر انواع تهدیدات هوایی از جمله حملات پهپادی، موشکی، بالگردی از فاصله ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری با اهداف نام برده  درگیر شود.

تایوان قصد ادغام این سامانه دفاع هوایی پیشرفته را با دیگر تجهیزات پدافندی خود دارد وهدف اول این جزیره تقابل با حملات محتمل هوایی چین است.

در ادامه نمایش قدرت چین به تایوان، ارتش چین به تازگی ۳۸ هواپیمای جنگی و ۹ کشتی جنگی را ا اطراف تایوان فرستاد. تایوان نیز اعلام کرده که قصد برگزاری  رزمایشی را دارد.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1370926

مهمترین اخبار ایران و جهان: