نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 09:35

هیئت‌ها پرچمدار جهاد تبیین هستند

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: هیئت‌های مذهبی طلایه‌داران عرصه تبلیغ و جهاد تبیین هستند و در ماه محرم و صفر برنامه‌های متنوعی را در این حوزه اجرا خواهند کرد.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تشکل‌های مردمی، دینی و هیئت‌های مذهبی برای اولین بار در سال جاری با همت تبلیغات اسلامی فعالیت‌های خود را با نظم و انضباط خاص به پیش می‌برند تا با محوریت محلات ششگانه و سیزده گانه در ماه محرم و صفر امسال برنامه‌های تأثیرگذاری را شاهد باشیم.

وی ضرورت آسیب شناسی در این حوزه و پیگیری مسائل و موضوعات مهم و حیاتی را در قالب آگاه‌سازی عمومی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری از روحانیون در قالب همایش طلایه داران تبلیغ خواسته‌ایم تا اولویت برنامه‌های تبلیغی و جریان سازی خود را تعیین و اعلام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: تمام تلاش ما بر این است تا به صورت دقیق فعالیت‌ها و برنامه ریزی ها در این حوزه انجام شده تا جلوی موضوعاتی نظیر ناامیدی در جامعه و خدشه به هویت دینی گرفته شده و به جای آن امید و توجه به مبانی هویت دینی و اخلاقی مورد دقت قرار گیرد.

جعفرزاده هویت آذری‌ها را آمیخته با عشق اهل بیت توصیف کرد و گفت: از هشتم ذیحجه که عزاداری در اردبیل همزمان با سالروز شهادت حضرت مسلم آغاز شده شاهد تدارک برنامه‌های متنوع و با محتوای غنی هستیم که در ادامه برنامه استقبال از محرم و آئین «طشت گذاری» به عنوان عزاداری سنتی و اصیل استان اردبیل به انجام رسید.

وی ادامه داد: اردبیلی‌ها بعد از گذر از این مراحل از امروز عزاداری‌های محله محور خود را در مساجد و تکایا آغاز کرده و انتظار می‌رود آحاد جامعه از ظرفیت روضه خوانی در منازل، عزاداری در محلات، کوچه‌ها و معابر مختلف استفاده کرده و عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا (ع) نشان دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نقش هیئت‌ها را به عنوان پرچمداران جهاد تبیین یادآور شد و بیان کرد: دشمنان به عزاداری امسال چشم طمع دوخته اند تا شاهد حضور کمرنگ مردم در آئین‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) باشیم اما از عشق و ارادت بی تمنای مردم به این خاندان پاک و طاهر غفلت کرده و یا نسبت به آن ناآگاه هستند.

جعفرزاده برگزاری مراسم «شیرخوارگان حسینی» را در روز جمعه و «احلی من العسل» را در پاسداشت نوجوان کربلا حضرت قاسم یادآور شد و گفت: در کنار آئین سنتی عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی قرار است تجمع بزرگ تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل برگزار و از طریق رسانه‌های مختلف منعکس شود.

وی اضافه کرد: امسال با دو پیشنهاد جدید روبرو هستیم که پیشنهاد اول درخواست عزاداران سنتی اردبیل در برگزاری تجمع تاسوعای حسینی در شهیدگاه است تا عزاداری سنتی اردبیل در مسیر تاریخی عزاداری برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل پیشنهاد دوم را مربوط به عزاداری روز عاشورا اعلام کرد و افزود: امسال با توجه به تقارن روز عاشورا با برپایی نماز جمعه پیشنهاد شده تا در محل عزاداری‌ها نماز جمعه برپا شده و مردم مؤمن و عزادار این فریضه الهی را انجام دهند.

جعفرزاده تصریح کرد: در مورد این دو پیشنهاد با همراهی مسئولان استان تصمیم گیری شده و از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1371126

مهمترین اخبار ایران و جهان: