نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 10:53

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرکرد در انتظار اجرای وعده ها

شهرکرد_متقاضیان طرح ملی مسکن در شهرکرد علیرغم وعده مسئولان برای تحویل خانه ها در خرداد ماه اما همچنان در انتظار تکمیل خانه هایشان هستند.

خبرگزاری مهر _گروه استان‌ها: طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد توسط دولت سیزدهم به مرحله اجرا درآمد، متقاضیان در این طرح تمام سرمایه خود را به پول نقد تبدیل کردند تا شاید سقفی بالای سرشان باشند.

طبق آخرین وعده‌های مسئولان در چهارمحال و بختیاری مقرر بود اولین واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در خردادماه سال ۱۴۰۲ تحویل متقاضیان شود، اما اکنون در ابتدای ماه مرداد هستیم و هم‌چنان این وعده محقق نشده است.

بسیاری از متقاضیان در این طرح طبق وعده داده شده برای زمان تحویل واحد مسکونی‌شان برنامه‌ریزی انجام داده‌اند و این محقق بدقولی‌ها این افراد را با مشکل مواجه کرده است.

طبق آخرین گفته‌های مسئولان راه و شهرسازی ۱۰ هزار و ۵۰۰ متقاضی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد ساماندهی شده‌اند، همچنین بخشی از واحدهای مسکونی در این طرح در شهرکرد در مرحله نازک‌کاری، نصب تأسیسات و نما هستند، مشارکت متقاضیان در تأمین آورده کار را تسریع می‌کند، در حال حاضر ۳۰۰۰ واحد در محله ۳۴، ۳۴۰۰ واحد در محله ۴۰ و ۱۱۰۰ واحد در محله ۳۲، ۱۵۰۰ واحد در محله ۴۱ و ۱۶۰۰ واحد در محله ۴۲ در حال ساخت است.

قرار بود خرداد خانه‌ام در طرح نهضت ملی را تحویل بگیرم

فتاحی یکی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان بابت ۶ قسط مسکن در این طرح واریز کرده‌ام، اظهار کرد: در ابتدا زمان تحویل مسکن در این طرح را خردادماه سال‌جاری اعلام کردند، اما واحدها هنوز تحویل داده نشده است.

وی گفت: باید برای قسط بعدی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دیگر واریز داشته باشم، اما تهیه این مبلغ برای پرداخت قسط بعدی بسیار دشوار است.

هنوز نمی‌دانم چه زمانی مسکن بنده تحویل داده می‌شود

صمدی یکی از متقاضیان مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنده در سال ۱۴۰۰ در این طرح ثبت نام کرده‌ام و تاکنون دو قسط ۴۰ میلیون تومانی و ۶۰ میلیون تومانی پرداخت کرده‌ام.

وی بیان کرد: برای قسط سوم نیز پیامک دریافت کرده‌ام، اما هنوز نمی‌دانم چه زمانی مسکن بنده تحویل داده می‌شود و در کدام محله و ساختمان هستیم.

واگذاری واحد مسکونی به متقاضیان از خردادماه آغاز می‌شود

‎پیش از این غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در فروردین‌ماه سال‌جاری در خصوص زمان تحویل اولین واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: ۷۰ درصد زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تأمین شده است.

وی افزود: سهم استان چهارمحال و بختیاری از نهضت ملی مسکن ۴۰ هزار مسکن شهری و ۱۴ هزار مسکن روستایی است.

وی ادامه داد: ساخت مسکن روستایی پیشرفت خوبی داشته است، نهضت ملی مسکن در شهرهای این استان نیز با موانع و مشکلاتی مواجه بود.

حیدری عنوان کرد: واگذاری واحدهای مسکونی هم در روستاها و هم در شهرهای چهارمحال و بختیاری از خردادماه آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با سرعتی که ساخت و ساز مسکن دارد امسال شاهد تحول بسیار خوبی در نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری خواهیم بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: متقاضیانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و وضعیت آنان مشخص شده است.

شهریورماه وعده بعدی برای تحویل مسکن به متقاضیان در طرح نهضت ملی در شهرکرد

کامران رهی، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در مرحله اول ۶۰۰ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تحویل متقاضیان می‌شود، اظهار کرد: ۳۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۵۰ واحد توسط اداره‌کل راه و شهرسازی و ۱۵۰ واحد نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در مرحله اول تحویل متقاضیان می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: پیشرفت واحدهای در شرف تحویل در طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد حدود ۸۰ درصد است و پیش‌بینی می‌شود این واحدها در شهریورماه تحویل متقاضیان شود.

رهی عنوان کرد: مابقی واحدهای انبوه‌سازی در شهرستان شهرکرد و بروجن به مرور پس از آماده‌سازی تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اجاره بهای منزل در شهرکرد سر به فلک کشیده است، متقاضیان مسکن در طرح نهضت ملی تمام سرمایه خود را صرف پرداخت اقساط مسکن در این طرح کرده‌اند و دیگر توان مالی برای افزایش نرخ اجاره بها و ودیعه مسکن را ندارند، تنها امیدشان این بود که منازلشان را تحویل بگیرند و از اجاره نشینی راحت شوند.

حتی یک ماه تأخیر در زمان تحویل مسکن در طرح نهضت ملی می‌تواند متقاضیان را به دردسر بیندازد، زیرا بسیاری از آن‌ها مهلت قرارداد اجاره آن‌ها به سر آمده است و نمی‌دانند که این قرارداد را تمدید کنند و یا اینکه منتظر تحقق وعده‌ها بمانند.

پرداخت قسط‌های ۱۰۰ یا ۱۵۰ میلیون تومانی برای یک کارمند و یا یک کارگر با حقوق اداره‌کار در این شرایط اقتصادی بسیار دشوار است، به‌نظر می‌رسد اگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرح در ابتدای کار پرداخت می‌شد، فشار کمتری از نظر مالی به متقاضیان وارد می‌کرد.‌‎

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400570

مهمترین اخبار ایران و جهان: