نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 14:21

مهندسی رفتار انسان باید بر معیار قرآن و عترت قرار گیرد

ساری- امام جمعه موقت ساری گفت: مهندسی رفتار انسان باید بر معیار قرآن عترت و تقوای الهی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا نصوری در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر تقوای الهی و رعایت شئونات الهی اظهار داشت: اگر انسان برنامه‌های زندگی خود را در چهار محور تعریف کند، مهندسی رفتار وی در مسیر تقوای الهی قرار می‌گیرد.

وی با اظهار اینکه باید معیار زندگی انسان متکی بر قرآن و عترت باشد، گفت: کسانی که مقابل حضرت امام حسین (ع) ایستادند، به تکالیف قرآن و عترت عمل نکردند و مقابل حضرت قرار گرفتند.

وی با عنوان اینکه معیار اصلی در زندگی انسان منتظر، با محوریت انسان عالم باشد، گفت: اگر انسان بتواند خود را ارتقا دهد باید به مقامی می‌رسد که خداوند و اولیای الهی را جلب می‌کند.

امام جمعه موقت ساری با اظهار اینکه نسل نو نسل تفکر و اندیشه است، تصریح کرد: باید جلوی انحرافات وبدعت ها را گرفت.

حجت الاسلام نصوری با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید فضل الله نوری و روز حقوق بشر و کرامت انسانی گفت: در نظام کرامت محوری انسان در مسیر تولید قرار می‌گیرد واین مسئله در مقابل مسیر پوچ گرایانه قرار دارد.

وی با گرامیداشت روز خبرنگار، صداقت و شجاعت را شاخصه خبرنگار ذکر کرد و گفت: تحلیل درست، واقع نگری و جریان سازی از دیگر خصوصیت‌ها است و مسئولان باید به امنیت شغلی خبرنگاران توجه کنند.

وی از خبرنگاران به عنوان بلندگوی نظام اسلام یاد کرد و با اشاره به مسائل منابع طبیعی از مسئولان توجه ویژه به این مسئله را لازم دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425426

مهمترین اخبار ایران و جهان: