نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 20:59

ضرورت توجه به اصل بیطرفی توسط اعضا ستاد انتخابات مجلس در کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری و بیطرفی کامل، تکلیف اصلی اعضا ستاد انتخابات مجلس شورای اسلامی و فرمانداران در استان کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی بعد از ظهر پنجشنبه در سومین جلسه ستاد انتخابات استان کرمانشاه که با حضور دبیر ستاد انتخابات، رئیس هیأت بازرسی انتخابات، رؤسای کمیته‌های ستاد انتخابات و فرمانداران استان در محل سالن جلسات معاونت سیاسی برگزار شد با تاکید بر بیطرفی کامل توسط اعضای ستاد و فرمانداران در انتخابات، اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای بحث انتخابات به چهار موضوع «مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت» انتخابات تاکید کرده اند که همه باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انتخابات یک فرآیند است و از ۱۵ مردادماه آغاز شده است، افزود: انتخابات یک فرآیند مشخص و زمانبندی شده است که همه ملزم به رعایت این فرآیند هستیم و تمرکز و جدیت را برگزاری هر چه بهتر آن باید افزایش دهیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از فرمانداران خواست که نسبت به گفتمان سازی در شهرستان‌ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو اهتمام داشته باشند.

شعبانی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم که مشارکت مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری افزایش پیدا کند باید به گفتمان سازی در شهرستان‌ها توجه کنیم.

وی ادامه داد: راهبرد مشارکت مردم، موضوعی اساسی و مهم است که به همین منظور در نظر داریم کارگروه‌های ویژه ای را به منظور شناسایی و حل مشکلات در راستای افزایش انگیزه مردم در انتخابات تشکیل دهیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه خواست دشمن عدم حضور و مشارکت مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی است، گفت: باید با برنامه ریزی دقیق برای ایجاد بستر به منظور حضور گسترده مردم در انتخابات، تلاش کنیم که انگیزه مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی با امیدواری واقعی در جامعه دو چندان شود.

شعبانی ملاک و معیار مجریان در برگزاری انتخابات را رعایت قانون عنوان کرد و گفت: با هر مسئولی که خلاف این موضوع عمل کند با جدیت برخورد خواهد شد و ما وظیفه داریم که با بیطرفی کامل زمینه را برای حضور گسترده مردم و سلامت انتخابات و همچنین ایجاد امنیت و رقابتی برگزار شدن آن فراهم کنیم.

در این جلسه رؤسای کمیته‌های ستاد انتخابات و فرمانداران استان به بیان نظرات و پیشنهادات خود به منظور برگزاری باشکوه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پرداختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436126

مهمترین اخبار ایران و جهان: