نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 09:35

کیفیت آب سد«مشمپا» مشکل ندارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه در حال حاضر اعتبارات خوبی برای پروژه‌های نیمه تمام بخش حوزه آب و تکمیل زیر ساخت‌های آن اختصاص پیدا می‌کند، گفت: کیفیت آب سد«مشمپا» مشکل ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اکبر باقری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان که به مناسبت روز خبرنگار در دفتر خبرگزاری فارس حضور یافت ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای که رسانه‌ها در حوزه آب دارند قاعدتا این نگاه تاثیرگذاری خودش را نشان داده و خواهد داد، اظهار داشت: امسال پروژه آب رسانی به شهر دندی و روستاهای اطراف این شهر از سد ایالو آماده افتتاح است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه این پروژه سال‌ها به دلیل نبود اعتبارات کافی به سرانجام نرسیده بود اما امسال افتتاح و به نوعی هم در بین اهالی این منطقه یک امیدآفرینی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر اعتبارات خوبی برای پروژه‌های نیمه تمام در بخش حوزه آب  و تکمیل زیر ساخت‌های آن تخصیص پیدا می‌کند 

وی با اشاره به اینکه سد بلوبین  از پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۵ درصد برخوردار است، افزود:  سد بلوبین اسفندماه امسال به مرحله آبگیری می‌رسد.

باقری از پیشرفت خوب سد مراش هم ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: این پروژه هم امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان به سد مشمپا اشاره کرد و ادامه داد: دو برنامه تخصصی در رابطه با فضاسازی‌های که در خصوص کیفیت آب سد مشمپا ایجاد شده بود، برگزار شد، که در این راستا هم محیط زیست و هم وزارت خانه ابلاغ کرده است که این سد مشکلی در این رابطه ندارد.

وی با بیان اینکه اگر سد مشمپا تکمیل شود زنجان به لحاظ تامین آب در بخش شرب و صنعت دچار مشکل نخواهد شد، افزود: مطالعات دو سد در خدابنده آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود امسال یکی از سدها به مرحله اجرایی برسد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435170

مهمترین اخبار ایران و جهان: