نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 09:25

دشمن صهیونیستی امروز از توان نظامی حزب‌الله وحشت دارد

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با تاکید بر قدرت نظامی این حزب در برابر دشمن صهیونیستی بیان کرد که برخی جریان‌ها در داخل لبنان از سفارتخانه‌های خارجی دستور می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنان خود در جریان یک مراسم تاکید کرد: لبنان کشور ما بوده و برای ما مهم است. نباید کسی فکر کند که چون ما جزو محور مقاومت هستیم و به آرمان آن در خصوص آزادسازی فلسطین ایمان داریم پس باید کشور خود را نابود کنیم. این درست نیست.

وی در ادامه افزود: حزب الله بیش از جریان‌های دیگر خواهان تقویت نهادهای حاکمیت و عدم فروپاشی این نهادها به ویژه ارتش و نیروهای امنیتی است. فروپاشی کشورمان هیچ نفعی برای ما ندارد.

صفی الدین اضافه کرد: حزب الله به دنبال حکمرانی بر لبنان نیست بلکه تلاش می‌کند این کشور را قدرتمند کند تا بتواند به حقوق خود دست پیدا کرده و منابع ملی‌اش را حفظ کند.

وی تصریح کرد: مقاومت امروز دشمن صهیونیستی را با قدرت خود می‌ترساند چرا که بر راهبرد حمله به نقاط ضعف دشمن تمرکز کرده است. تمام تحلیل‌ها و سخنان سخیفی که در خصوص موافقت حزب الله با فروپاشی لبنان و کشاندن این کشور به مسیر نامعلوم برای دستیابی به اهداف سیاسی یا تغییر نظام لبنان مطرح می‌شود مردود است و هیچ کسی این حرف‌ها را باور نمی‌کند.

صفی الدین خاطرنشان کرد: ما توافق طایف را به وجود نیاوردم اما به دنبال تخریب آن نیز نیستیم. ما نظام کنونی لبنان را به وجود نیاوردیم اما برای نابودی آن نیز تلاش نکرده و نمی‌کنیم. کسانی به دنبال نابودی هستند که نمی‌خواهند بفهمند و گفتگو کنند. آنها کسانی هستند منطقشان و تصمیماتشان را سفارتخانه‌های خارجی و دست‌های خارجی تعیین می‌کنند.

وی بیان کرد: برخی جریان‌ها در لبنان هستند که با وجود آنکه به زبان ما صحبت می‌کنند اما همه می‌دانند که از کجا دستور می‌گیرند و منافعشان چیست و سفیر به آنها دستور می‌دهد. دستاوردهای حزب الله در سطوح توان نظامی، علمی و اجتماعی متعلق به امروز نیست بلکه نتایج تلاش‌های ۴۰ سال گذشته به شمار می‌رود؛ بنابراین نباید هیچ دستاوردی را کوچک و بی اهمیت شمرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428026

مهمترین اخبار ایران و جهان: