نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 20:27

لهستان: اجازه واردات غلات اوکراین را نمی‌دهیم

وزیر خارجه لهستان اعلام کرد که ممنوعیت واردات غلات از اوکراین باید تمدید شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه لهستان نسبت به تمدید نشدن ممنوعیت واردات غلات از اوکراین از سوی کمیسیون اروپا هشدار داد.

«ماتئوش موراویسکی» نخست وزیر لهستان روز چهارشنبه اعلام کرد که اگر کمیسیون اروپا ممنوعیت واردات غلات از اوکراین را تمدید نکند، لهستان به طور یکجانبه واردات غلات از اوکراین را ممنوع خواهد کرد.

نخست وزیر لهستان پس از نشست وزرای کشاورزی کشورهای همسایه اوکراین یادآور شد که کمتر از دو ماه دیگر یعنی در ۱۵ سپتامبر، بنا به تصمیم کمیسیون اروپا بار دیگر مرزهای کشورهای اروپایی به روی غلات از اوکراین باز شوند.

موراویسکی گفت که یا کمیسیون اروپا باید موافقت می‌کند که مقررات کلی در این باره شکل دهد که این ممنوعیت را تمدید کند، یا لهستان خود این کار را خواهد کرد.

نخست وزیر لهستان تاکید کرد: ما قاطع خواهیم بود و قطعاً از کشاورز لهستانی حمایت خواهیم کرد.

لهستان در ماه آوریل محدودیت‌های موقتی را بر واردات غلات اوکراین اعمال کرد. هدف از این کار حمایت از بازار داخلی در برابر ورود بی رویه محصولات کشاورزی ارزان قیمت از اوکراین عنوان شد.

چند کشور اروپایی دیگر از جمله بلغارستان، رومانی، اسلواکی و مجارستان نیز در ماه‌های اخیر اعلام کردند که باید غرامت‌های مالی به کشاورزان محلی پرداخت شود و فهرست گسترده‌تری از محصولات کشاورزی اوکراینی از صادرات به اتحادیه اروپا ممنوع شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1373570

مهمترین اخبار ایران و جهان: