نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 20:05

هیچ برنامه‌ای برای احیای کفش گنجه رودبار پیش بینی نشده است

رشت - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با انتقاد از وقت کُشی بهره بردار معدن سنگرود، گفت: هیچ برنامه‌ای برای احیای کفش گنجه رودبار پیش بینی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران گیلان، با گرامیداشت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران تلاشگران و سنگربانان جبهه اطلاع رسانی هستند که در راستای حمایت از تولید و صنعت قلم می‌زنند.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه کارگروه رفع موانع تولید در استان به عنوان کارگروه اثرگذار و فعال تبدیل شده است، اضافه کرد: گیلان در احیای شرکت‌های راکد و معادن کوچک مقیاس جزو ۵ استان کشور برتر شده است.

فعالیت ۱۷۱ شرکت‌های دانش بنیان در گیلان

پورحیدری با اشاره به فعالیت ۱۷۱ شرکت‌های دانش بنیان در گیلان بیان کرد: با بکارگیری ظرفیت دانشگاه‌ها و پیوند صنعت و آموزش این تعداد به ۳۷۰ واحد تولیدی دانش بنیان رسیده است.

وی با اشاره به افزایش تراز تجاری و اقتصادی گیلان، افزود: سهم صادرات و تجارت گیلان با همسایگان و کشورهای خزر افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به فعالیت ۳ گمرک فعال در استان اضافه کرد: در گیلان ۱۰۰ برند صادراتی وجود دارد و بالغ بر ۷۵۰ میلیون دلار در یک سال اخیر صادرات داشته اند هر چند میزان صادرات واقعی گیلان بسیار بیشتر است.
پورحیدری با اشاره به اینکه توجه به تولید و اشتغال دغدغه اصلی نظام است، گفت: پیش‌بینی می‌شود صمت گیلان تا پایان سال ۳۷ درصد سهم اشتغال را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به احیای بیش از ۱۸۰ واحد تولیدی راکد در سال‌های اخیر، افزود: هیچ واحد تولیدی در گیلان در دولت سیزدهم تعطیل نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به برخی کج سلیقگی در بحث قطعی برق صنایع استان، بیان کرد: خسارت ناشی از قطعی برق شرکت‌ها جبران می‌شود.

پورحیدری با اشاره به بلاتکلیفی معدن سنگرود رودبار، اضافه کرد: بهره بردار معدن سنگرود با زمان بازی کرده است و اگر این بهره بردار نتواند به تعهداتش پایبند باشد با وی برخورد قانونی می‌شود.

لزوم حمایت بانک‌ها از تولید و صنایع

وی با اشاره ظرفیت‌های ارزشمند معدن سنگرود رودبار در حوزه تولید و اشتغال افزود: قطعاً سنگرود فعال می‌شود و تمام تلاش مجموعه استانداری و صمت گیلان بر این پایه استوار است.

رئیس صمت گیلان با تاکید بر لزوم حمایت بانک‌ها از تولید و صنایع، اضافه کرد: بانک‌ها تابع قوانین و شرایط استان باشند و منابع خود را در راستای تقویت تولید سوق دهند.

پورحیدری با اشاره به التهابات بازار مرغ در استان و کشور بیان کرد: در استان‌های دیگر مرغ هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود در این بخش مرغ از استان‌های ارزان هستیم.

وی با بیان اینکه خانه تکانی جدی در اتاق بازرگانی و اصناف در کشور صورت گرفته است، افزود: نفس نویی در حوزه اصناف و اتاق بازرگانی گیلان دمیده شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر خبر احیای کفش گنجه رودبار تا دو ماه آینده و اقدامات انجام شده در این بخش گفت: با توجه به شرایط موجود این سازمان هیچ برنامه‌ای برای احیای کفش گنجه رودبار پیش بینی نکرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429426

مهمترین اخبار ایران و جهان: