نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 20:30

«خبرگزاری فارس» مورد وثوق دوستان و خار چشم دشمنان است

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: جنگ امروز، جنگ رسانه است و خبرگزاری فارس در این عرصه یکی از موفق‌ترین رسانه‌ها بوده و مورد وثوق دوستان و خار چشم دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدعلی قاسم زاده عصر امروز در جریان بازدید از خبرگزاری فارس قزوین به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران به سبب نوع آگاهی بخشی و دغدغه ای که برای اصلاح امور دارند به نوعی در حساس‌ترین و در عین حال، مورد عنایت‌ترین شغل‌ فعالیت دارند و خداوند به نگاهی که می‌تواند آگاهی بخشی ایجاد کند و اصلاح گر باشد، قطعاً کمک می‌کند.

وی افزود: جنگ امروز، جنگ رسانه است و در جنگ‌های شناختی که همیشه در فضای رسانه‌ای اتفاق می‌افتد، نقش رسانه‌های جمهوری اسلامی برجسته می شود و بر این اساس خبرگزاری فارس یکی از موفق‌ترین رسانه‌های این عرصه بوده و مورد وثوق دوستان و خار چشم دشمنان است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان قزوین ادامه داد: یکی از دلایل اینکه در عرصه رسانه تاکنون نتوانسته ایم آنچنان که شایسته است موفق شویم، عدم حمایت‌های لازم از فضای رسانه‌ای در بعد استانی، ملی و بین‌المللی است که می‌توان این موضوع را ضعف عمده ما مسوولان دانست.

قاسم زاده با بیان اینکه لازم است رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها واقعیات را به خوبی منعکس کنند و باید ضد حمله دشمنان باشند و مطابق با آن شناسایی و برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد: قالبا روایتگری اول در رسانه‌ها نداریم و همیشه اخبار از جایی درز پیدا می‌کند و سپس به دنبال اصلاح آن هستیم که این روند باید تغییر یابد و رسانه ها باید به شکل تهاجمی در برابر دشمنان اطلاع رسانی داشته باشند.

وی با ذکر اینکه دستاوردهای بسیار نظام اسلامی در طول ۴۵ سال با همه جنگ‌ها، دشمنی‌ها و تحریم‌ها کم نظیر بوده است، افزود: چرا باید از انعکاس یک سری از حقایق غفلت کنیم؟ می‌طلبد رسانه‌ها به عنوان چشم و گوش و زبان مردم، این دستاوردها را به سمع و نظر همه برسانند و ایران اسلامی با همه دشمنی‌ها به الگویی موفق تبدیل شده و دشمنان از این الگو شدن هراس دارند.

این مسوول بیان کرد: امروز آمریکا، فرانسه و انگلستان دچار چالش بسیار شده‌اند و لیبرالیسم و غیره به مرز شکست رسیده اند و باید با کار رسانه‌ای و بازتاب حقایق ضمن انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی، به بیان واقعیات دنیای غرب بپردازیم.

رئیس دانشگاه بین المللی (ره) استان قزوین با بیان اینکه موفقیت در حوزه دانشگاهی از افتخارات نظام است و در تولید علم و رفع بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها و پرورش نخبگان و دانشمندان موفق بوده‌ایم، اذعان کرد: موفقیت های نظام آموزشی کلان کشور در حوزه‌های مختلف، تولید محصولات صنعتی، گره گشایی از مشکلات صنایع، خلاقیت‌ها و ابتکارات در مراکز علمی لازم است بازتاب رسانه‌ای یابد.

قاسم‌زاده، دانشگاه بین المللی امام (ره) استان قزوین را به عنوان نماد هویت مردم قزوین و کشور و آبروی نظام دانست و تصریح کرد: این دانشگاه باید تقویت شود و این امر به منزله تقویت و پاسداشت هویت مردم، هویت فرهنگی، تاریخی و علمی کشور است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429526

مهمترین اخبار ایران و جهان: