نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 08:21

مشکل مالکیت منازل شهرک منظریه حل می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به اینکه بیش از ۹۹ درصد ساختمان‌های منظریه فاقد سند هستند، گفت: در نظر داریم جلسه‌ای با حضور دادستان برای حل مسئله مالکیت و حل مشکل مردم برگزار کنیم.

مصطفی حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به مسئله چندین و چندساله واگذاری شهرک منظریه به شهرداری گفت: در سفر ریاست جمهوری این موضوع یکی از مصوبات سفر بود که بر اساس آن راه و شهرسازی موظف به پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری شد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با تاکید بر اینکه این مبلغ جهت ایجاد زیرساخت‌ها ؛ جوی و جدول، آسفالت، فضای‌‌ سبز و... به شهرداری پرداخت شود، افزود: با توجه به اینکه راه و شهرسازی چنین مبلغی برای پرداخت نداشت توافقاتی صورت گرفت و بنا شد طبق آن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زمین به مدیریت‌ شهری شهرکرد واگذار کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان زمین به شهرداری از سوی این دستگاه واگذار شده است تا با فروش آن بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم، ۵۰ میلیارد باقی مانده نیز تعهد راه و شهرسازی برای معرفی مجدد زمین به شهرداری است.

حیدری با اشاره به اینکه مسئله واگذاری شهرک منظریه فرایند زمان‌بری بود اما بالاخره در حال اجراست، بیان کرد: امیدواریم با تفاهم‌نامه‌ای که بین مسکن و شهرداری صورت گرفته اقدامات مطلوب و موثری بعد از این فرایند طولانی انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به اجرایی شدن تعهدات شورا در رابطه با چهارراه ایرانسل شهرک منظریه و تغییر نام آن به چهار راه ایران گفت: پیگیری‌های لازم جهت نصب دوربین ثبت تخلف بر سر چهارراه ایرانسل انجام می‌شود، همه ما به خوبی اطلاع داریم شهرک‌هایی که در حاشیه شهر ایجاد می‌شود، به صورت کامل ساخته و به شهرداری واگذار می‌شود اما در شهرک منظریه چنین اتفاقی رخ نداد.

وی با اشاره به عدم انجام تعهدات پیمانکاران در شهرک منظریه یادآور شد: مردم مجبور به تکمیل بلوک‌های خود شدند و راه و شهرسازی که رسالت و وظیفه اصلی آن تحویل شهرک به طور کامل بود چنین اقدامی انجام نداد و شهرداری نیز با توجه به مشکلات مردم مجبور به ارائه خدمات در این شهرک نیمه‌تمام شد.

حیدری بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان جوابگوی توسعه تمام زیرساخت‌ها نیست.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به مشکل اسناد در شهرک منظریه یادآور شد: بیش از ۹۹ درصد ساختمان‌های منظریه فاقد سند هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرک منظریه تکمیل نشده بود و راه و شهرسازی نتوانست به تعهدات خود عمل کند شهرداری نیز نتوانست پایان کار برای این شهرک جهت اسناد آن ارائه دهد، اما در نظر داریم جلسه‌ای با حضور دادستان برای حل مسئله مالکیت و حل مشکل مردم برگزار کنیم.

حیدری در پایان با بیان اینکه پیگیری‌های لازم جهت اصلاح ایستگاه اتوبوس برخی مناطق شهرک منظریه و همچنین نصب خودپرداز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با سازمان حمل‌ و نقل و بار و مسافر شهرداری شهرکرد مکاتباتی از قبل صورت گرفته است اما در جریان تحقق این مسئله نیستیم که مجدد آن را در دست پیگیری قرار می‌دهیم.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1404470

مهمترین اخبار ایران و جهان: