نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 15:43

شناسایی ۸۵۰ بیمار «هموفیلی» در فارس

شیراز- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۸۵۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس شناسایی شده و تمام این افراد خدمات درمانی از این دانشگاه دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد شریفی با اشاره به اینکه یکم تا هفتم مرداد به عنوان هفته حمایت از بیماران هموفیلی نامگذاری شده است، به خبرنگاران گفت: هدف از این اقدام افزایش آگاهی در مورد بیماری هموفیلی و سایر اختلالات خونریزی دهنده است.

شریفی با بیان اینکه بر اساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان، ارائه می‌شود، گفت: مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب شیراز به عنوان مرکز جامع هموفیلی دانشگاه محل ارائه دهنده خدمات به بیماران هموفیلی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۰۰ نفر به هموفیلی نوع A ، بالغ بر ۵۰ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۰۰ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که از مجموع بیماران شناسایی شده بیش از ۲۳۰ نفر را زنان و ۶۲۰ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

شریفی گفت: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتورهای انعقادی رایگان، تزریق فاکتورهای نادر انعقادی و فراورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

مراجعه ۹۳۰ هزار بیمار به اورژانس بیمارستان‌های دولتی در فارس

او همچنین با بیان اینکه در سه ماه گذشته بیش از ۹۳۰ هزار بیمار به اورژانس بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کرده‌اند، با اعزام ۱۵۶ پزشک عمومی و متخصص به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه در سه ماهه نخست امسال، فرآیندهای ارائه خدمات درمانی با شتاب بیشتری در حال انجام است.

معاون علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه ۶۹ بیمارستان زیر مجموعه این دانشگاه در فارس فعال است، افزود: طی سه ماه اول امسال، ۱۴ هزار عمل جراحی اورژانسی و ۵۴ هزار عمل جراحی غیر اورژانسی در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

او با بیان اینکه بیش از چهار میلیون خدمت آزمایشگاهی، ۳۱ هزار مورد ام آر آی و ۱۳۲ هزار سی تی اسکن به متقاضیان در مراکز دولتی ارائه شده است، از انجام بیش از ۱۷ هزار تست آزمایشگاهی تخصصی به صورت شبانه روزی، در آزمایشگاه مرجع با تجهیزات پیشرفته و با تعرفه دولتی طی سه ماهه بهار امسال خبر داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397870

مهمترین اخبار ایران و جهان: