نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 15:42

شبهه ها و فتنه ها عامل جدایی مردم از ولایت است

ساوه- امام جمعه ساوه گفت: شبهه ها و فتنه ها عامل جدایی مردم از ولایت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ساوه با اشاره به پیام عاشورا گفت: فرهنگ عاشورا پیام‌هایی بسیار مهمی برای انسان‌ها دارد و این فرهنگ بسیار گسترده و فراگیر است. عاشورا دانشگاه و مدرسه‌ای است که لایه‌های بسیار زیاد و ابعاد مختلف و وجوه فراوانی را در طول تاریخ برای زندگی انسان در بر داشته است.

وی افزود: امام حسین (ع) زندگی را به درستی برای انسان‌ها معنا کرد. در مکتب امام حسین (ع) حرکت زمینی و گرایش خاکی و فرشی وجود ندارد و تمام انگیزه‌های امام، عرش بود و حرکت ایشان نشان می‌دهد که مرگ آغاز ابدیت و یک زندگی دیگر است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: یکی از مشکلات جهان امروز، جستجوی سرمایه‌ها در برون انسان است در حالی که سرمایه‌های واقعی و اصلی زندگی در وجود خود انسان قرار دارد. امام حسین با قیام عاشورا این می‌خواستند درس را به بشریت بدهند که در وجود انسان یک گوهری وجود دارد. که این گوهر اگر شکوفا شود. همه جا را زیبایی خواهد گرفت.

حجت الاسلام رحیمی به حرکت امام حسین (ع) از مکه به کربلا اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل مهمی که باعث تنهایی ولی خدا می‌شود «شبهه» ها و «فتنه» ها هستند.

رحیمی در ادامه با اشاره به برکات زیارت عاشورا گفت: زیارت عاشورا دارای پیام‌های بسیار مهمی است نخست اینکه هر کار ساده و یا مهمی که می‌خواهیم انجام دهیم آینده آن کار را تصور کنیم و بدون بصیرت هیچ اقدامی نکنیم زیرا که می‌تواند موجب لعن خدا بر خود و خاندانمان شود.

وی افزود: توانایی در تشخیص دوست و دشمن (جبهه حق و باطل)، توانایی در یاری کردن دوستان خدا (تولی به جبهه حق)، توانایی در مبارزه کردن با دشمنان خدا (تبری از دشمنان) از دیگر پیام‌های عاشورا است‌.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412670

مهمترین اخبار ایران و جهان: