نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 20:56

رزنیکوف: خاک اوکراین پر از مین است

وزیر دفاع اوکراین می‌گوید که خاک این کشور در حال حاضر به‌شدت مین‌گذاری و ارتش کی‌یف برای مین‌روبی مستاصل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین با درخواست اضطراری از متحدان این کشور، گفت که عملیات مین‌گذاری ارتش روسیه برای جلوگیری از ضدحملات کی‌یف، به شدت گسترده بوده و ارتش کی‌یف برای مین‌روبی با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است.

رزنیکوف می‌گوید که مین‌گذاری به‌اندازه‌ای گسترده صورت گرفته است که سربازانش در هر متر مربع، پنج مین کشف و خنثی می‌کنند.

وی مدعی شد که نیروهای اوکراین قادر به عبور از این میادین مین هستند اما متحدان کی‌یف باید آموزش نیروهای اوکراین را «گسترش داده و تسریع کنند.»

رزنیکوف: خاک اوکراین پر از مین است

تعداد متخصصان مین‌روبی در نیروهای مسلح اوکراین برای پاکسازی خطوط مقدم و فراهم کردن شرایط برای عبور واحدهای رزمی کی‌یف در امتداد این خطوط که وسعتی معادل یک هزار کیلومتر را دربرمی‌گیرد، به هیچ عنوان کافی نیست.

مقامات وزارت دفاع اوکراین می‌گویند کشورهایی همچون ژاپن که قصد تامین کمک تسلیحاتی به کی‌یف را ندارند، می‌توانند با ارسال تجهیزات مین‌روبی و آموزش سربازان، از اوکراین حمایت کنند.

رزنیکوف مدعی شد: امروز اوکراین، کشوری است که خاکش بیشتر از هر نقطه‌ای دیگر در جهان، مین‌گذاری شده است. میادین مین به وسعت صدها کیلومتر با میلیون‌ها وسیله انفجاری و در بخش‌هایی از خط مقدم هم در هر متر مربع پنج مین کار گذاشته شده است.

وی افزود: میادین مین‌گذاری‌شده به دست روس‌ها مانعی جدی برای نیروهای ما محسوب می‌شود اما صعب‌العبور نیستند. مین‌روب‌های متبحر و تجهیزات پیشرفته‌ای داریم اما این تجهیزات و نیروی انسانی برای جبهه‌ای که پهنه‌ای به وسعت صدها کیلومتر در شرق و جنوب اوکراین را در برمی‌گیرد، به‌شدت ناکافی است.

رزنیکوف: خاک اوکراین پر از مین است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با گلایه از اینکه مجبور است برای تحویل گرفتن محموله‌های سلاح ارسالی از غرب صبر کند، گفت که این مساله باعث شده تا روس‌ها بتوانند میلیون‌ها مین را در مسیر پیشروی ارتش اوکراین کار بگذارند.

ضدحملات ارتش اوکراین که پس از مدت‌ها تبلیغات غرب، سرانجام از ماه ژوئن آغاز شده، تاکنون دستاورد قابل توجهی نداشته و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرده که این ضدحملات تلفات زیادی را روی دست کی‌یف گذاشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440570

مهمترین اخبار ایران و جهان: