نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 19:40

رشد ۲۲ درصدی ورود گردشگران به کردستان

سنندج- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ میلیون گردشگر وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد روز جمعه در دومین جشنواره گلاب گیری کردستان در روستای «امروله» سنندج اظهار کرد: طی ۲ ماه که زمان گلاب گیری در کاشان است ۵۰۰ هزار نفر گردشگر و مهمان وارد این شهرستان می‌شوند که این اتفاق منجر به اشتغالزایی و درآمدزایی برای مردم این منطقه شده است.

وی افزود: امیدواریم روزی فرا برسد که گلاب سنندج هم به برندی شناخته شده در سطح کشور تبدیل شود.

وی از رشد ورود گردشگران به کردستان در سال جاری خبرداد و اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر سه میلیون گردشگر وارد این استان شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: آمار اقامت در مراکز اقامتی استان هم در این مدت ۵۰۰ هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

مهرزاد خاطرنشان کرد: گردشگری می‌تواند اشتغال پایدار ایجاد کند و هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی در استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۵۰ مورد آن ثبت ملی و یک اثر هم ثبت جهانی شده است.

وی افزود: به دنبال ثبت جهانی غار کرفتو هم هستیم تا این مورد هم به ظرفیت‌های استان در سطح جهانی افزوده شود و افزون بر این برگزاری جشنواره‌های انار و توت را هم در برنامه داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1273426

مهمترین اخبار ایران و جهان: