نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 03:01

شناخت بین حق و باطل در جامعه نیازمند بصیرت و آگاهی است

رشت - نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم شخصیت پردازی چهره‌های فاخر اسلام، گفت: شناخت بین حق و باطل در جامعه نیازمند بصیرت و آگاهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه سومین رویداد هنری و رسانه‌ای حبیب گیلان، اظهار کرد: تعارض منافع انسان با شیطان از ابتدای خلقت ایجاد شده است و ادامه دارد.

وی ۰به تقابل سنتی حق و باطل و با اشاره به اینکه شناخت بین حق و باطل در جامعه نیازمند بصیرت و آگاهی است، افزود: شناخت دشمن و تفکر شیطانی با بصیرت افزایی و تمسک جستن به سیره الهی محقق می‌شود.

آیت الله فلاحتی، شناخت و باورمندی حق را از ضروریات جامعه دانست و بیان کرد: شناخت حق به همراه عمل به آن بسیار اهمیت دارد و نتیجه بخش است.

وی با اشاره به دوره حکومت امام علی (ع)، این دوره را از سخت‌ترین دوران برشمرد و افزود: حضرت علی (ع) ضربه سنگینی از خودی‌های بی بصیرت در دوران حکومتی خویش خورد که آن دوران را می‌توان به سخت‌ترین دوره تعبیر کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به دوران تحریف چهره واقعی اسلام در زمان عباسیان، اضافه کرد: در دوران حکومت عباسی، اسلام دچار انحرافات فکری شد و آنها تصویر دیگری از این دین نورانی ارائه کردند.

فلاحتی با تاکید بر شخصیت پردازی چهره‌های فاخر اسلام، تصریح کرد: مفاخر اسلامی در قالب آثار هنری شخصیت پردازی شوند و مفاهیم و ارزش‌های فکری و دینی آنها به نسل امروز انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه شهدا قهرمانان مذهبی و ملی هستند، افزود: باید با تبیین فرهنگ ناب ایثار و شهادت و شخصیت پردازی بزرگان دینی و مذهبی، روح سپید اسلام را احیا کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1205526

مهمترین اخبار ایران و جهان: