نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 23:12

آموزش سواد فضای مجازی یک ضرورت است

قزوین- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تاکید بر آموزش سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان جهت مقابله با اخبار جعلی بر آموزش سواد فضای مجازی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین طاهری عصر پنج شنبه در مراسم اختتامیه رویداد آموزشی - رقابتی پازل که در دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا برگزار شد اظهار کرد: یکی از ملزومات اصلی دنیای امروز افزایش سطح آگاهی‌ها و آشنایی افراد با مسائل روز و کسب مهارت‌های مختلف است که موجب مصون ماندن از آسیب‌ها می‌شود.

وی با تشکر از متولیان برگزاری رویداد پازل گفت: این رویداد جزو معدود برنامه‌هایی است که برای تک تک لحظات آن برنامه ریزی شده و با پرهیز از اجرای فعالیت‌های یک طرفه و سخنرانی‌های خشک، به دنبال مشارکت حداکثری مخاطبان در اجرای برنامه‌ها و آموزش مهارت‌های کاربردی برای همه ادوار زندگی دانش آموزان بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: هم گرایی و هم افزایی خوب دستگاه‌های متولی برگزاری برنامه‌ها منجر به انجام اقدامات سازنده، تأثیر گذار و جذاب برای مخاطبان می‌شود که در این رویداد شاهد آن بودیم.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود دانش آموزان شرکت کننده در این رویداد، مهارتهایی که آموختند به دوستان و گروهان همسال خود منتقل کنند زیرا هر یک از آنان اکنون سفیر رسانه و فضای مجازی هستند.

طاهری در پایان با تاکید بر آموزش سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان جهت مقابله با اخبار جعلی گفت: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان این مرز و بوم به قشر نوجوان و جوان ایرانی، افزایش سطح آگاهی‌ها و تجهیز آنان به مسائل روز باعث خنثی شدن توطئه‌ها و نقشه‌های بیگانگان می‌شود بنابراین دانش آموزان باید این دوره‌ها را جدی گرفته و به دنبال مطالبه گری از مسئولان برای انجام کارهای فاخر و ارزشمند باشند.

گفتنی است دومین رویداد آموزشی_رقابتی پازل با محوریت موضوع اخبار جعلی ویژه دانش آموزان دختر پایه دهم و یازدهم روز پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا با محوریت سازمان فضای مجازی سراج استان قزوین برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1205370

مهمترین اخبار ایران و جهان: