نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 19:04

پیشنهاد شهردار تبریز برای جذب دانش آموزان در مساجد

شهردار تبریز حضور دانش‌آموزان در مساجد را موضوعی مهم در بحث های فرهنگی دانست و گفت: برای حضور دانش آموزان در مساجد باید فضای نشاط آوری ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب هوشیار  بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه از دور چهارم قرارهای خدمت شهرداری تبریز که در منطقه ۷ تبریز برگزار شد، اظهار کرد: اقداماتی همچون برگزاری برنامه فرهنگی و هنری و  طنز متناسب با فضای مسجد، اهدای جوایز ویژه، آموزش‌های تخصصی و... در این خصوص موثر است.

وی افزود: در این زمینه باید سنین زیر ۱۲ سال جامعه هدف باشد و موضوع استعدادیابی پیگیری شود.

هوشیار با تاکید بر لزوم برنامه ریزی منسجم و پیوستگی این برنامه ها، گفت: حتی اگر بتوانیم با اندازه یک حضور  افراد را به مسجد هدایت کنیم، شاید این فرد ادامه راه را خود پیدا کند.

شهردار تبریز گفت: در صورت اجرای دقیق برنامه‌ها تا پایان سال جاری می‌توان به ۳۰ هزار دانش آموز فعال که در مساجد آموزش دیده اند، دست یافت.

 

بازدید از مدارس ویژگی بارز چهارمین دور از قرارهای خدمت شهرداری تبریز

چهارمین دور از قرارهای خدمت شهرداری تبریز با ویژگی‌ها و برنامه‌های متنوعی همراه خواهد بود که بازدید از چند مدرسه در هر منطقه از مهمترین بخش‌های این دور از قرار خدمت خواهد بود.

شهردار تبریز به همراه معاونان خود، دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار و مدیران منطقه ۷ در اولین جلسه از دور چهارم قرار خدمت به منظور بررسی وضعیت عمومی مدارس از دو مدرسه سطح این منطقه بازدید کرد.

بازدید از مدرسه استثنایی مهرمادر شهرک اندیشه و مدرسه رازی در شهرک رازی در برنامه امروز قرار خدمت جای گرفت.

شهردار تبریز در بازدید از مدرسه رازی منطقه ۷ گفت: مدیریت شهری برنامه دقیق و مدونی برای ارتقای سلامت شهروندان و دانش‌آموزان شهر تبریز دارد.

یعقوب هوشیار به همراه دو عضو شورای اسلامی شهر حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم زعفرانچی‌لر و حکمیه غفوری و معاونان ستادی در اولین قرار خدمت از  چهارمین دور قرار خدمت شهرداری تبریز از مدرسه دولتی رازی واقع در شهرک راضی منطقه ۷  بازدید به عمل آورد.

وی با بیان اینکه در چهارمین دور از قرار خدمت شهرداری فرصت مغتنمی پیدا کرده‌ایم تا در برطرف کردن مشکلات مدارس در حد توان کمک کار باشیم، افزود: اقدامات اولیه برای مساعدت در بحث‌های سلامت شهروندی و ورزش  در مدرسه رازی آغاز می‌شود چرا که مدیریت شهری برنامه ریزی دقیقی برای ارتقای سلامت شهروندان تبریز دارد.

حجت الاسلام حسین زاده، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳ تبریز نیز در این بازدید تصریح کرد: نیازمندی جدی به ایجاد و افزایش فضای ورزشی و تربیتی در مدارس شهر تبریز هستیم چرا که آینده کشور در گرو رسیدگی به مدارس و دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه چند مدرسه از سطح حوزه نیاز مبرم به آسفالت دارد و در کنار این موضوع مسیرهای منتهی به برخی مدارس نیز وضعیت مطلوبی ندارند، خاطر نشان کرد: شهردار تبریز با عملکرد جهادی خود در قلب ساکنان مناطق مختلف شهر به خصوص مناطق محروم جا باز کرده‌ است از همین رو می‌خواهیم در خصوص احداث فضای ورزشی فرهنگی دانش آموزان همراه ما باشند.

این بازدیدها بنا بر تاکید ویژه شهردار در این دور از قرار خدمت، در خصوص بررسی وضعیت خدمات عمومی مدارس از حیث آسفالت، رنگ آمیزی، گل‌کاری و... است.

به همین منظور در اولین جلسه این دوره، شهردار تبریز به همراه مسئولان شهری از مدرسه استثنایی مهرمادر اندیشه و مدرسه رازی شهرک رازی بازید کرد و دستورات لازم جهت ساماندهی و همچنین ایجاد فضای نشاط و شادابی در بین دانش آموزان را در اسرع وقت صادر کرد.

شهردار تبریز در این دو بازدید ضمن  تقدیر از مسئولان و معلمان مدرسه، بر ادامه روند بازید از وضعیت مدارس و ساماندهی بصری این اماکن مهم آموزشی در دوره چهارم قرار خدمت تاکید کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1204970

مهمترین اخبار ایران و جهان: