نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 12:40

دریافت ۲۰ برابری پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: تمام مشترکان خانگی استان سمنان می‌توانند با انجام روش‌های صرفه‌جویی تا ۲۰ برابر مبلغ قبض پاداش دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها از خردادماه نسبت به میانگین بلندمدت با افزایش دما مواجه هستیم به‌طوری‌که حدوداً یک درجه به نسبت سال گذشته هوای گرم‌تری را تجربه می‌کنیم و این شرایط می‌تواند تا حدودی ناترازی تولید و مصرف را تغییر دهد.

حسینی‌نژاد افزود: ناترازی تولید و مصرف در ماه‌های عادی وجود ندارد و تنها در ماه‌های گرم سال و ایام اوج مصرف است که به‌واسطه مصرف وسایل برودتی و سرمایشی، میزان مصرف برق کشور و به طبع آن برق استان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: به این منظور و در راستای کنترل پیک‌بار مجموعه شرکت توانیر طرح پاداش مشترکان خانگی را مطرح و با توجه به آن کلیه مشترکان خانگی می‌توانند به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف نسبت به دوره مشابه تا مبلغ ۲۰ هزار ریال پاداش دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان اضافه کرد: این طرح برای مشترکانی که در وضعیت پرمصرف نیستند؛ اما الگوی شرکت توانیر را نیز رعایت نمی‌کنند هم شامل می‌شوند.

حسینی‌نژاد افزود: به‌عنوان مثال برای مناطق گرمسیر استان که در ایام گرم سال الگو ۳۰۰ کیلووات ساعت است، مشترکان در صورتی که مصرف را ۱۰۰ کیلووات ساعت مدیریت کرده و کاهش داشته باشند می‌توانند مبلغ یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پاداش ماهیانه دریافت کنند.

وی اظهار کرد: ما معتقدیم کماکان برای مشترکان خوش مصرف هم ظرفیت صرفه‌جویی وجود دارد و چنانچه مشترکان در سال گذشته در وضعیت خوش مصرف و کم‌مصرف بوده باشند به مراتب ضریب پاداش بیشتری از دیگر مشترکان دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: نصب سایبان بر روی کولر، استفاده از نور طبیعی به جای نور لامپ در روز، استفاده از دمای آسایش در فصل گرما که همان ۲۴ درجه است و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج بار از جمله راه‌کارهای دستیابی به صرفه‌جویی و دریافت پاداش است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1204870

مهمترین اخبار ایران و جهان: