نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 14:17

لزوم ترویج فرهنگ فرزند آوری در جامعه/ گلایه نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی از صف‌های نان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: لازم است فرهنگ فرزند آوری در کشور ترویج شده و یک هم افزایی دربین ارگان‌ها به صورت اجماعی بایستی به وجود آید تا از پیری و فرسودگی جمعیت در کشور ممانعت به عمل آید چراکه قدرت هر نظام و مملکت به جمعیت و اقتصاد آن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر سیاست‌های کلی جمعیت را مطرح کرده‌اند که بسیار مهم و راهگشا است و اینکه در بیش از ۶۰ کشور سیاست‌های جمعیت مطرح و به آن عمل می‌شود نشان از اهمیت موضوع جمعیت است.

وی ادامه داد: لازم است سیاست‌های جمعیتی ابلاغی در کشور ما عملیاتی شود و طرح جوانی جمعیت و طرح حمایت از خانواده‌ها که به تصویب رسیده است مسولان اجرایی و تمام مسوولان فرهنگی در این زمینه اهتمام جدی داشته و وارد میدان عمل شده و به وظایف خود به درستی عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: لازم است فرهنگ فرزند آوری در کشور ترویج شده و یک هم افزایی دربین ارگان‌ها به صورت اجماعی بایستی به وجود آید تا از پیری و فرسودگی جمعیت در کشور ممانعت به عمل آید چراکه قدرت هر نظام و مملکت به جمعیت و اقتصاد آن است.

وی بابیان اینکه کثرت و تعداد جمعیت قدرت مملکت را نشان می دهد بیان کرد: لازم است همگان در راستای تقویت فرهنگ فرزندآوری اهتمام داشته تا قدرت دین و اسلام و ایران افزایش یابد.

سیدقریشی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی رامجلسی انقلابی دانسته که این موضوع افتخاری است برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این راستا باتوجه به دیدگاه مقام معظم رهبری وظیفه بزرگی بر عهده مجلس بوده و به طور قطع بایستی عملکرد مناسبی رانیز ارائه داده و انقلابی عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد:با توجه به بیانات رهبری  اصل وظایف نمایندگان در مجلس شورای اسلامی قانون گذاری صحیح است که بایستی مشکلات جامعه شناسایی و برای احصای مشکلات قانون مناسب وضع شود.

وی ادامه داد: جریان دفاع مقدس و خرمشهر نباید فراموش شود و هرکسی که بر صندلی قدرت می‌نشنید بداند که شهدای زیادی فدای کشور و دین شده وبایستی مسیر آنان ادامه یابد.

سید قریشی با اشاره به مطالبات مردم در استان گفت: مردم استان مطالبات زیادی دارند در این راستا مسوولان بایستی در جهت رفع معضلات اهتمام داشته باشند در این راستا مدیریت شهری در خصوص ترافیک شهری و آسفالت معابر، ضایعات و پسماند، چند نرخی بودن اقلام،  مشکلات نان  توجه ویژه داشته باشند .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی از وضعیت توزیع نان در استان گلایه کرد و گفت: وقت هر کس بسیار ارزشمند است بایستی مسوولان استانی به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و هرچه سریعتر در جهت رفع این مشکل اقدام کنند.

 

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1239270

مهمترین اخبار ایران و جهان: