نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 16:17

حمایت از خانواده های زندانیان آسیب اجتماعی را کاهش می دهد

قدس- امام جمعه شهرقدس گفت: حمایت از خانواده های زندانیان آسیب اجتماعی را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهرقدس ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به اینکه نماز باید در خانواده‌ها و جامعه در اولویت قرار گیرد تا بسیاری از مشکلات رفع شود اظهار داشت: در این زمینه اعضای خانواده باید یکدیگر را نسبت به اقامه نماز یادآوری و دعوت کنند و صدای اذان مسجد باید مردم را آگاه کند که این مهم مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر است.

وی گفت: برنامه ریزی‌های ارزشمندی در سطح شهر در دهه کرامت در حال انجام است و خادم یاران رضوی با برپایی میزهای خدمت و نقش آفرینی در نماز جمعه و پرچم متبرک امام رضا (ع) برکت و روشنایی در فضای مصلی ایجاد کرده‌اند و مهربانی و رفتار کریمانه حضرت باید در جامعه ترویج داده شود.

امام جمعه شهر قدس با اشاره به اینکه سفر امام رضا (ع) به ایران دستاوردهایی به همراه داشت و موجب بالا رفتن معرفت مردم نسبت به جایگاه امامت شد، ادامه داد: هجرت تمدن‌ساز امام رضا (ع) در رشد عمقی مکتب شیعه و پذیرفتن امام جواد (ع) در جایگاه امامت در انسجام و تبیین تشیع مؤثر بود که موجب تبدیل شدن ایران به شیعه خوانه اهل بیت (ع) شد و زمینه سازی برای ظهور را فراهم کرده است.

وی در ادامه به کمک کردن در آزادسازی زندانیان غیر عمد اشاره کرد و بیان داشت: خانواده زندانیان را باید حمایت کرد تا از درگیر شدن با آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

جوکار با اشاره به اینکه ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای در دنیا و نظم نوین جهانی دارد گفت: مقام معظم رهبری بر هم‌افزایی قوا و همکاری تاکید کرده‌اند و دولت، مجلس، ملت و حاکمیت در کنار یکدیگر با استقامت در راه خدا روزهای خوب و سرنوشت‌ساز را رقم خواهند زد و راهبردهای دفاع مقدس را در رفع مشکلات باید پای کار بیاوریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1239370

مهمترین اخبار ایران و جهان: