نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 13:01

میزان شیوع مواد مخدر در استان سمنان ۳.۳ درصد است

سمنان- دبیر شورای هماهنگی‌ مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: میزان شیوع مواد مخدر در کشور ۵.۳۹ درصد برآورد می شود اما در استان سمنان این شاخص ۳.۳۷ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر معینیان پیش از ظهر سه شنبه در نشست مجمع عمومی و انتخابات هیأت امنا و هیأت مدیره مجمع خیران یاریگران زندگی استان سمنان به میزبانی استانداری سمنان درباره شیوع مواد مخدر، تاکید کرد: میزان شیوع مواد مخدر در کشور ۵.۳۹ درصد برآورد می‌شود اما در استان سمنان این شاخص ۳.۳۷ درصد است.

وی با بیان اینکه ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سالگی هستند که می‌توان گفت در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، افزود: ۱۲۵ هزار دانش‌آموز و ۵۲ هزار نفر دانشجو در استان در حال تحصیل هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان درباره مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در استان طی سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و دو هزار و ۹۰۰ قاچاقچی، خرده فروش و معتاد دستگیر شدند.

معینیان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۳۰ نفر از معتادین متجاهر در سطح استان جمع آوری و پذیرش و درمان شدند، گفت: ۴۵۰ هزار نفر ساعت برنامه پیشگیری در محیط خانواده، کار، محلات و شهری در استان برگزار شده است.

وی افزود: اشتغال بهبودیافتگان که زنجیره و چرخه بازتوانی معتادان را تکمیل می‌کند، رویکرد اصلی ما در حوزه یاریگران زندگی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1199870

مهمترین اخبار ایران و جهان: