نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 17:18

غرب از عدم همراهی با ایران ضرر می‌کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما از پیچ نیاز به برجام عبور کردیم و غربی‌ها هم از فشار و تحریم‌های متعدد ایران به نتیجه نرسیدند.

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: ایران و طرف غربی می‌توانند با رعایت منافع یکدیگر مذاکرات هسته‌ای را ادامه دهند، کما اینکه این روند اکنون در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: ما به طرف غربی بارها گفتیم که اگر آنان منافع جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار دهند و به حقوق ایران احترام بگذارند، خودشان هم از این رویکرد منتفع می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته ما از پیچ نیاز به برجام عبور کردیم و غربی‌ها هم از فشار و تحریم‌های متعدد ایران به نتیجه نرسیده و دیگر قدرت اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باب‌های جدیدی به روی ایران از سوی آسیا، سازمان شانگهای، سازمان بریکس و نهادهای منطقه‌ای باز شده و کوران فشارها بر ایران گذشته است و غربی‌ها قطعاً از این وضعیت و پیشرفت ایران متضرر خواهند شد. فرصت‌سوزی غربی‌ها کار دستشان داده است و در مقابل، روابط میان ایران با کشورهایی مانند چین، روسیه، هند و کشورهای همسایه روز به روز در حال تقویت است.

مقتدایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در کانون توجه‌ها قرار گرفته و توانسته هم افزایی و وحدت میان کشورهای آسیایی را محقق کند و این روند همچنان در حال پیشرفت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند و دارای نفت و بازار وسیعی است. موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک ایران و اتکا به درون در عرصه تولیدات دفاعی، دانش بنیان، هوافضا، پزشکی و بسیاری از بخش‌های تحقیق و پژوهش دیگر، کشورمان را در مسیر تحرک، پیشرفت و جهش قرار داده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غرب اکنون شروع روند تضعیف خود را تجربه می‌کند، تاکید کرد: به نظر می‌رسد عدم همراهی آنها با ایران کار دستشان داده است و اگر عدم همکاری با ایران از سوی اروپایی‌ها ادامه پیدا کند، آنان حتی توان حل مشکلات داخلی خودشان را هم نخواهند داشت و آینده آنان در آسیا هم تحت تأثیر عدم ارتباط با ایران قرار خواهد گرفت و متضرر می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202926

مهمترین اخبار ایران و جهان: