نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 15:05

واکنش ۵ کشور شورای همکاری خلیج فارس به تحولات مسجدالاقصی

چند کشور شورای همکاری خلیج فارس به تحرکات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، عربستان، امارات، بحرین، عمان و قطر یورش روز پنجشنبه به مسجد الاقصی توسط وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نمایندگان کنست و برخی از افراطی های یهودی را به شدت محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه عربستان روز جمعه در بیانیه ای این یورش صهیونیستها به مسجدالاقصی و اقدامات تحریک آمیز را محکوم کرد.

این کشور بر ایستادن در کنار مردم فلسطین و حمایت از تمام تلاش ها برای دستیابی به یک راه حل عادلانه و جامع برای مسئله فلسطین تأکید کرد.

وزارت امور خارجه قطر نیز روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: دولت قطر یورش وزیر، نمایندگان پارلمان و شهرک نشینان اسرائیلی به صحن مسجد الاقصی را به عنوان بخشی از راهپیمایی موسوم به پرچم به شدت محکوم می کند.

وزارت امور خارجه قطر این اقدام را نقض فاحش قوانین بین المللی دانست و نسبت به سیاست تشدیدکننده اتخاذ شده توسط تل آویو در اراضی اشغالی فلسطین» هشدار داد.

این وزارتخانه افزود: تلاش برای دست بردن به جایگاه مذهبی و تاریخی مسجد الاقصی نه تنها حمله به فلسطینی ها، بلکه به میلیون ها مسلمان در سراسر جهان است.

وزارت خارجه قطر، مقامات رژیم صهیونیستی را به تنهایی مسئول خشونتی دانست که ناشی از سیاست تشدید کننده سیستماتیک علیه مردم فلسطین و سرزمین ها و مقدسات اسلامی و مسیحی آنهاست.

همچنین وزارت خارجه بحرین با تأکید بر لزوم احترام به وضعیت تاریخی و قانونی موجود در قدس، یورش به مسجدالاقصی را نقض قوانین بین المللی دانست.

این وزارتخانه در بیانیه ای بر لزوم عدم تعرض به نقش اردن در مدیریت موقوفات و مراقبت و حفاظت از اماکن مقدس مطابق با قطعنامه های بین المللی تأکید کرد.

امارات متحده عربی نیز این حمله را که تحت حمایت نظامیان صهیونیست انجام شد، به شدت محکوم کرد و خواستار پایان دادن به این اقدامات تحریک آمیز شد.

وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات در بیانیه ای بر موضع قاطع این کشور تاکید کرد و خواستار حفاظت کامل از مسجد الاقصی و توقف اقدامات تحریک آمیز در آن شد.

وزارت خارجه سلطان نشین عمان هم ضمن محکومیت شدید این اقدامات آنرا تحریک کننده احساسات مسلمانان دانست و بر ایستادگی در کنار ملت فلسطین تاکید کرد.

وزارت خارجه عمان از جامعه بین المللی خواست که به مسئولیت خوددر قبال حقوق مشروع ملت فلسطین عمل کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1222670

مهمترین اخبار ایران و جهان: