نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 11:50

جدال شهرداری و مالک خصوصی بر سر قطع درختان در منطقه یک

پارک کوهپیما متعلق به یک شخص حقیقی است که شهرداری تهران در آن اقدام به ساخت بوستان کرده است که به تازگی میان مالک و شهرداری مشکلاتی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران درباره بوستان کوهپیما گفت: امروز حکم قطع ۵۰ اصله درخت در بوستان کوهپایه صادر شده است.

وی ادامه داد: مدیران شهری و اعضای شورای شهر باید پای کار بیایند و حتی حاضر به تشکیل زنجیره انسانی هستیم این بوستان در میان ساختمان‌ها است و قوه قضائیه باید به موضوع ورود پیدا کند.

اقراریان بیان کرد: ادعایی وجود دارد که پارک قرار است تبدیل به ساختمان ۵ طبقه شود.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: درخت قطع نخواهد شد و هیچکس اجازه چنین حکمی ندارد و باید مشکلات حل شود.

در ادامه مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران گفت: از یک هفته پیش این مشکل رخ داد اما با پیگیری‌ها جلوی قلع و قمع درختان گرفته شد حتی پیگیری شد تا پهنه ملک تغییر کند و این پرونده ۱۰ سال است که به طول انجامیده و آمادگی شهرداری برای تملک این زمین وجود دارد.

در ادامه علی محمد مختاری مدیرعامل بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: طی تماس‌هایی که با رئیس دفتر قوه قضائیه گرفته شد جلوی حکم تخریب این بوستان گرفته شد.

وی ادامه داد: این زمین کاربری فضای سبز دارد و هیچ مرجعی اجازه قطع درخت را صادر نمی‌کند و حتی شهروندان هم نمی‌توانند درختان منزل خود را قطع کنند.

براساس این گزارش زمین پارک کوهپیما متعلق به یک شخص حقیقی است که شهرداری تهران در آن اقدام به ساخت بوستان کرده است اما پس از کش و قوس‌ها مالک زمین در مراجع قضائی حکم به تملک گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1210826

مهمترین اخبار ایران و جهان: