نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 21:58

رشته‌های دانشگاهی متناسب با سند آمایش سرزمینی در چهارمحال و بختیاری افزایش یابد

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری بر ضرورت توجه به توسعه رشته‌های مورد نیاز با توجه به سند آمایش سرزمینی این استان که می‌تواند بستر اشتغال جوانان باشد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از دفتر نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، احمد راستینه در حاشیه نشست با  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که به همراه روسای دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری برگزار شد بر ضرورت توجه به توسعه رشته‌های مورد نیاز با سند آمایش سرزمینی این استان که می‌تواند بستر اشتغال جوانان باشد تاکید کرد و گفت: در این جلسه برای اصلاح اعتبارات حوزه عمرانی دانشگاه شهرکرد با توجه به کاهش ۹ درصدی بودجه عمرانی دستورات لازم صادر شد.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین برای احداث برج فناوری ۲ دانشگاه شهرکرد و ایجاد مجموعه ورزشی مختص خواهران در مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه شهرکرد تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: در این نشست برای احداث مرکز درمانی و مشاوره دانشجویی و ایجاد مرکز نوآوری فناوری‌های جوش ایران در دانشگاه شهرکرد با اخذ رشته‌های متناسب با آمایش سرزمینی دستوراتی توسط وزیر صادر شد.

راستینه با اشاره به اینکه در این نشست بر ضرورت اجرای مصوبات سفر ریاست جمهور در خصوص دانشگاه پیام‌نور شهرکرد تاکید شد و همچنین با توجه به درخواست تعدادی از رشته‌های مورد نیاز استان که معمولاً به علت عدم وجود این رشته‌ها متقاضیان مجبورند به استان‌های همجوار سفر کنند دستوراتی از وزیر اخذ شد. 

وی گفت: همچنین در خصوص دانشگاه علمی کاربردی با توجه به آنکه ساختمان مرکزی این دانشگاه سال ۱۳۹۷ کلنگ‌زنی شده و اعتباری برای آن پیش‌بینی نشده است مقرر شد با دستور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مصوبات دور دوم سفر قرار گیرد. 

پایان پیام/68024

منبع: فارس
شناسه خبر: 1231470

مهمترین اخبار ایران و جهان: