نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 16:53

تفکیک زباله با فرهنگ سازی در مدارس تحقق می یابد

رشت- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تفکیک زباله با فرهنگ سازی در مدارس تحقق می یابد، گفت: تلاش‌های ارزشمندی در برخی شهرستان‌ها در این راستا صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سراجی ظهر سه شنبه در نشست هماهنگی آموزش مدیریت پسماند به دانش آموزان گیلانی در رشت اظهار کرد: مدارس و واحدهای آموزشی بستر مناسب برای انتقال فرهنگ و آموزش در بخش‌های مختلف هستند.

وی با بیان اینکه تفکیک زباله با فرهنگ سازی در مدارس تحقق پذیر است، افزود: تلاش‌های ارزشمندی از سوی آموزش و پرورش برخی شهرستان‌ها در خصوص تفکیک زباله صورت گرفته که منتج به نتایج مثبت شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان با انتقاد از عملکرد انفعالی برخی شهرداری‌های استان در قبال تفکیک از مبدا، بیان کرد: در صورت عدم همکاری شهرداری‌ها برای فراهم کردن زیرساخت و جمع آوری زباله قطعاً اتفاقی نمی‌افتد و بحران پسماند همچنان پا برجا خواهند ماند.

مدارس پایه اصلی در فرهنگ سازی پسماند است

«صدراله فرخی میکال» سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استانداری گیلان هم در این نشست با اشاره به اینکه سرانه تولید زباله در استان ۲ برابر استاندارد جهانی است، اظهار کرد: در مرحله نخست باید تولید زباله در استان کاهش بیابد و در مرحله دوم تفکیک زباله انجام شود.

فرخی میکال، مدارس را به عنوان پایه اصلی در فرهنگ سازی برشمرد و بیان کرد: سنگ بنای توسعه و پیشرفت و نهادینه کردن فرهنگ، مدارس و اماکن آموزشی هستند.

وی با اشاره به جزئیات نشست هماهنگی آموزش مدیریت پسماند به دانش آموزان گیلان، افزود: این نشست مربوط با رابطین سلامت آموزش و پرورش گیلان و نمایندگان ۵۴ شهرداری استان در زمینه نحوه‌ی فرهنگ سازی کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدا در مدارس و بین دانش آموزان بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1233670

مهمترین اخبار ایران و جهان: