نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 14:56

همه دانش آموزان بازمانده از تحصیل در دزفول جذب شدند

دزفول- مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: همه دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی که تحت پوشش اداره آموزش و پرورش دزفول هستند، جذب شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر ظاهرطحان صبح امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش دزفول برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر امتحانات پایه ششم و پایه نهم پایان یافته و امتحانات نهایی پایه دوازدهم در ۳۴ حوزه امتحانی در حال برگزاری است که این امتحانات در هفته جاری پایان می‌یابند.

وی در خصوص ثبت نام دانش آموزان در مدارس افزود: در زمینه ثبت نام ورودی مقاطع اول ابتدایی، هفتم و دهم برای ما محاسبه می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول تصریح کرد: در حال حاضر ثبت نام پایه اول ابتدایی در حال اجرا است و پایه هفتم نیز آغاز شده است، همچنین دانش آموزان پایه دهم بعد از هدایت تحصیلی ثبت نام می‌شوند.

ظاهرطحان ادامه داد: ثبت نام میان پایه‌ها در مردادماه و از طریق سیستم به صورت هوشمند انجام می‌شود؛ بنابراین ظرفیت مدارس از طریق سیستم تعیین می‌شود.

وی در خصوص روند ثبت نام در مدارس ابتدایی گفت: مدرسه ابتدایی شاهد کروکی ندارد و ثبت نام در این مدرسه بر اساس سامانه و امتیاز ایثارگری انجام می‌شود، اداره آموزش و پرورش، بنیاد شهید و سایر متولیان در روند ثبت نامی های مدارس شاهد نظارت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه ثبت نام در سایر مدارس ابتدایی بر اساس کروکی انجام می‌شود، تاکید کرد: دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای ثبت نام ملزم به انجام سنجش هستند و ثبت نام این پایه بدون سنجش انجام نمی‌شود.

ظاهرطحان با اشاره به افزایش یک هزار و ۵۰۰ نفری پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی جدید نسبت به سال تحصیلی گذشته، افزود: این آمار بر اساس آمار پیش دبستانی‌های دزفول بوده و ممکن است این آمار به دلیل ورود دانش آموزان از دیگر شهرستان‌ها و مناطق حاشیه‌ای و روستایی افزایش یابد؛ بنابراین باید ظرفیت‌های لازم برای افزایش این آمار پیش‌بینی شود.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه ساماندهی معلمان در ماه‌های آینده به صورت کلی اجرایی می‌شود؛ بنابراین در حال حاضر مشخص نیست هر معلم در کدام مدرسه حاضر خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: دوره اول متوسطه در دزفول دارای ۲ مدرسه خاص شامل تیزهوشان و شاهد و مقطع متوسطه دوم دارای سه مدرسه خاص شامل شاهد، تیزهوشان و نمونه دولتی است که ثبت نام در این مدارس بر اساس آزمون انجام می‌شوند و کروکی مطرح نیست.

ظاهرطحان یادآور شد: در مقطع متوسطه دوم حدود ۴۵ رشته برای پسران و ۳۰ رشته برای دختران وجود دارد که ثبت نام بر اساس انتخاب رشته انجام می‌شود.

وی با اشاره به استقبال دانش آموزان از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها، این امر را مرهون برنامه‌ریزی های صورت گرفته در این اداره در راستای فرهنگ سازی برای ایجاد آینده شغلی و مهارت آموزی دانش آموزان دانست.

مدیر آموزش و پرورش دزفول در خصوص بازنشستگی معلمان و جذب نیروهای جدید گفت: امسال تعداد قابل توجهی از نیروها بازنشسته خواهند شد و با توجه به اینکه بازنشستگی بر عهده فرد اما جذب بر عهده وی نیست؛ بنابراین در زمینه جذب با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

کمبود معلم در مقطع ابتدایی

ظاهرطحان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای جذب نیروهای جدید و تخصصی، افزود: یک آزمون برگزار شده و در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی های صورت گرفته هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند.

وی با اشاره به کمبود نیرو در مقطع ابتدایی ادامه داد: امیدوار هستیم با وجود دانشگاه فرهنگیان در دزفول در سال‌های آینده این مشکل برطرف شود.

ظاهرطحان در ادامه آموزش و پرورش دزفول را جزو شهرستان‌های پیشرو در زمینه کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری در حوزه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، علمی، ورزشی و.‌.. برشمرد و افزود: دبیرستان پسرانه استعدادهای درخشان دزفول (تیزهوشان شیخ انصاری) در بین ۳۸ مدرسه تیزهوشان استان خوزستان در زمینه پایش علمی مقام نخست را به دست آورد.

وی با بیان اینکه تمامی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در حوزه شهرستان دزفول جذب شده‌اند، گفت: بر اساس سیستم پایش ثبت احوال موفق به شناسایی و جذب ۱۰۰ درصدی دانش آموزان بازمانده از تحصیل شدیم.

مدیر آموزش و پرورش دزفول توضیح داد: مقصود از این دانش آموزان بازمانده از تحصیل، دانش آموزان مقطع ابتدایی است. بازماندگان از تحصیل در حوزه نهضت سواد آموزی یک مقوله جداگانه است چرا که افراد بازمانده از تحصیل مربوط به نهضت سوادآموزی در رنج سنی ۱۵ تا ۴۹ سال هستند، همچنین دانش آموزان شناسایی و جذب شده مربوط به حوزه شهر دزفول و دو بخش مرکزی و چغامیش هستند چون بخش سردشت دزفول دارای اداره آموزش و پرورش مستقل است.

ظاهرطحان در ادامه جذب دانش آموزان در مسابقات فرهنگی، ورزشی، هنری، علمی و… را یکی از اقدامات ارزشمند فرهنگیان دزفول در سال‌های اخیر برشمرد و بیان کرد: برگزاری ششمین دوره مسابقات کشوری همخوانی قرآن و مدیحه سرایی به میزبانی دزفول و برگزاری جشنواره تلفیق هنر با علوم پایه از دیگر اقدامات ماندگار و ارزشمند اداره در سال گذشته بود.

وی ضمن تشریح موفقیت‌های متعدد معلمان و دانش آموزان دزفول در حوزه‌های مختلف از تلاش‌ها و همکاری‌های اصحاب رسانه در انعکاس اخبار اداره آموزش و پرورش شهرستان قدردانی کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275126

مهمترین اخبار ایران و جهان: