نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 12:29

آغاز اصلاح روکش آسفالت ۱۰۵ کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از آغاز اجرای پروژه بهسازی و روکش آسفالت در آزادراه زنجان به قزوین خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر قزوینیان به اجرای پروژه اصلاح و عملیات روکش آسفالت حفاظتی در بخش‌هایی از پروژه آزادراه زنجان_ قزوین اشاره و اظهار کرد: اجرای این پروژه از انتهای محور آزادراه زنجان _قزوین در محدوده حوزه استحفاظی استان زنجان با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان از ۶ اردیبهشت ماه توسط دو اکیپ آسفالت آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان بیان کرد: در این طرح اصلاح و روکش ۱۰۵ کیلومتر از محور به پیمانکار واگذار شده است که علاوه بر آن، عملیات لکه‌گیری اساسی، درزگیری، میکروسورفیسینگ( روکش حفاظتی) در فرایند اجرای پروژه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به شریانی بودن این محور و شرایط محیطی و فیزیکی خاص آزادراه، مرمت و نگهداری مرتب در سال را برای این محور ضروری دانست و عنوان کرد: روکش آسفالت این آزاد‌راه مطالبه بسیاری از مردم استان و مسافران بود که مجوز برای برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار با پیگیری‌های فراوان در سال گذشته عملی شد.

قزوینیان با یادآوری اینکه برای اجرای پروژه روکش آسفالت باید شرایط آب و هوایی مناسب باشد، گفت: با توجه به طول آزادراه‌ و نیاز فوری محور به لکه‌گیری و روکش، در طول مسیر از روش‌های مختلفی برای سرعت‌بخشی در کارها استفاده می‌شود تا امسال بتوانیم بخش عمده‌ای از کار را انجام دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: سال گذشته بخشی از ترمیم در طول محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان با ۱۶۰ هزار تن آسفالت انجام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به وسعت خرابی‌ها، طول آزادراه زنجان_ قزوین و شرایط جوی حاکم در استان، همه تلاش خود را برای پیشرفت پروژه به کار خواهیم بست و احتمال اینکه در طول اجرای پروژه تعداد اکیپ‌ها دو برابر شوند هم وجود دارد.

قزوینیان افزود: اقداماتی نیز در راستای بهبود وضعیت آزادراه و بالا بردن ایمنی صورت گرفته که جانمایی بلوک مفصلی در کل مسیر آزادراه زنجان_قزوین، تنقیه آبروها، شستشوی تابلوهای علایم حاشیه جاده‌ها، مرمت گاردریل‌های تصادفی، خط‌کشی و گشت‌های مستمر راهداری از جمله این موارد است.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1218270

مهمترین اخبار ایران و جهان: