نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 14:48

برخورد شدید با متولیان نظارت بر بازار که در وظایف خودکوتاهی کنند

زنجان-دادستان مرکز استان زنجان گفت: برای متولیان امر نظارت بر بازار و اصناف در صورت کوتاهی در انجام وظایف تشکیل پرونده و برخورد قانونی خواهد شد. 

به گزاشر خبرنگار مهر، بهروز عباسی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه نظارت بر بازار شب عید و پیشگیری از اخلال در نظام مایحتاج در راستای صیانت از حقوق عامه و به منظور تشدید نظارت ها بر بازار و کنترل و پیشگیری از گرانفروشی، احتکار و قاچاق کالاهای اساسی و مقابله با اخلال گران نظام اقتصادی در ایام منتهی به سال نو و ماه مبارک رمضان، از تشکیل پرونده و برخورد قاطع با متولیان امر و دستگاههای نظارتی که در انجام وظایف قانونی بویژه در کنترل بازار و نظارت بر اصناف کوتاهی کنند خبر داد.

دادستان مرکز استان زنجان گفت: مسئولین متولی امر در کنترل بازار و نظارت بر اصناف نسبت به انجام وظایف ذاتی و قانونی خود اهتمام ویژه داشته باشند.

عباسی تأکید کرد: برای متولیان امر و دستگاههای نظارتی که در انجام وظایف قانونی بویژه در کنترل بازار و نظارت بر اصناف کوتاهی نمایند ومرتکب ترک فعل شوند مطابق قانون تشکیل پرونده و برخورد قاطع خواهد شد.

دادستان مرکز استان زنجان در ادامه بر تشکیل تیم های مشترک گشت زنی و نظارت مستمر بر بازار، اهتمام ادارات مذکور و ضابطین قضایی خاص به ایفای وظایف قانونی، لزوم نظارت تمامی ادارت مذکور به کنترل بازار، جلوگیری از سوء استفاده، گرانفروشی، کم فروشی و احتکار و استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی در برخورد با متخلفین و مجرمین از قبیل پلمب و تشکیل پرونده تخلفاتی و قضایی تأکید کرد.

عباسی همچنین از تعیین مقام قضایی ویژه جهت پاسخگویی و صدور دستورات قضایی لازم به ضابطین خاص قضایی و پلیس امنیت اقتصادی استان و اداره نظارت بر اماکن بصورت شبانه روزی خبر داد و گفت: در پایان تعطیلات نوروزی عملکرد دستگاهها در بحث کنترل بازار و پیشگیری از احتکار کالا مورد بررسی قرار خواهد گرفت

منبع: مهر
شناسه خبر: 1092470

مهمترین اخبار ایران و جهان: