نیوز سیتی!
17 بهمن 1401 - 22:20

۷ استر چوب قاچاق جنگلی در گنبدکاووس کشف و ضبط شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: شب گذشته ۷ استر چوب آلات قاچاق از گونه های جنگلی در شهرستان گنبدکاووس کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس فرشید رحمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شب گذشته در عملیات پیچیده توسط نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس و با مشارکت اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان آزادشهر یک دستگاه کامیون حامل چوب آلات قاچاق از گونه های جنگلی ممرز، بلوط، انجیلی، توسکا و غیره به میزان ۷ استر کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: در ایام دهه فجر ۶ پروژه با اعتبار هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان با حضور مسئولان استانی و شهرستان به بهره برداری رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: این پروژه ها شامل مقابله با بیابان، تولید نهال و تحویل ۱۳۰ مورد پنل و ابگرمکن خورشیدی بود‌که به دامداران منطقه تحویل شد.

وی با اشاره به نهضت ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت در کشور در راستای سرسبزی و شادابی ایران اسلامی ادامه داد: در راستای نهضت ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت در کشور، دوستداران طبیعت و نیکوکاران در گنبدکاووس پای کار امده تا ضمن ترویج فرهنگ درختکاری در مقابله با ریزگرده ها و بیابان نیز سهمی داشته باشند.

رحمانی گفت: در همین راستا یکی از نیکوکاران گنبدی بنام عبدالمجید زیتونلی مدیرعامل سازمان مردم نهاد پیشگامان سبز زیتونلی با اداره منابع طبیعی و ابخیرداری شهرستان گنبدکاووس تفاهم نامه ای منعقد کردند که در این تفاهم نامه این نیکوکار، تعداد ۱۰ هزار اصله نهال مثمر از گونه انار را تولید و بین دانش اموزان بخش شمالی گنبدکاووس توزیع خواهند کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر زیتونلی نخستین نیکوکار کشوری در راستای کاشت یک میلیارد درخت در کشور است که امید داریم دوستداران طبیعت و نیکوکاران دیگر نیز به این پویش بپیوندند.
انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1023526

مهمترین اخبار ایران و جهان: