نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 10:03

بازشدن گره ۲۰ ساله در اصفهان/مشکل ۲۵۰۰ مالک در شهر بهارستان حل شد

اصفهان-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی، زمین متعلق به ۲۵۰۰ مالک در شهر بهارستان تعیین تکلیف شد.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قطعه زمینی با مساحت ۳۷۷ هزار متر مربع متعلق به جهاد کشاورزی و آبفای استان، از ۲۰ سال قبل در فاز یک بهارستان خریداری شده اما آغاز عملیات اجرایی این زمین به دلیل بروکراسی‌های اداری به تعویق افتاده بود.

وی ادامه داد: ۲۵۰۰ نفر از پرسنل جهاد کشاورزی، آبفا و مردمی که قصد سرمایه گذاری در این زمین را داشتند بیش از ۲۰ سال پیگیر بودند تا چالش‌های به وجود آمده ساماندهی شوند اما اختلافات میان ادارات به جمع بندی نرسیده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان بیان کرد: از ابتدای شروع کار دولت سیزدهم در استان این موضوع بعنوان یکی از اولویت‌های استان در حوزه عمرانی پیگیری شد. نهایتاً پس از برگزاری جلسات هفتگی و با پیگیری‌های مداوم حوزه عمرانی استانداری اصفهان به میمنت دهه فجر طرح این زمین نهایی و ابلاغ شد.

زینلیان افزود: با ابلاغ این طرح بیش از ۲۵۰۰ مالک از بلاتکلیفی رها شدند و می‌توانند با مراجعه به شهرداری برای اقدامات بعدی ساخت و ساز یا خرید و فروش در زمین خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بلاتکلیف ماندن این زمین باعث مشکلات اجتماعی و فرهنگی در شهر بهارستان شده بود و تعیین تکلیف این مجموعه می‌تواند به پویایی شهر و تبدیل زمین بایر به فضای عمومی قابل استفاده برای مردم کمک کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان عنوان کرد: با تعیین تکلیف این قطعه زمین سهم بیت المال نیز مشخص شد همچنین برای نخستین بار در سطح استان و کشور موفق شدیم کاری انجام دهیم تا همزمان با طراحی و اجرای عملیات عمرانی، اراضی خدماتی تحویل دستگاه‌های مربوطه شود و شرکت تعاونی و مردم نیز در ساخت و سازها دخیل شوند.

وی افزود: در طراحی این زمین، دو مدرسه، کلانتری و مسجد همزمان با ساخت و سازها با مشارکت مردم ساخته و تحویل دستگاه‌های خدماتی خواهند شد همچنین زمینی که متعلق به اداره آبفای استان بود بعنوان محل انبارها و تأسیسات اضطراری آب و فاضلاب استان تخصیص داده و تعیین تکلیف شد.

زینلیان اضافه کرد: در استان طرح‌هایی داریم که چندین سال بلاتکلیف مانده‌اند اما به ثمر رسیدن اینگونه پروژه‌ها ما را امیدوار می‌کند که با همت و همراهی مسئولان می‌توانیم موضوعاتی که ۱۰ سال و بیشتر بلاتکلیف مانده‌اند را ساماندهی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1045670

مهمترین اخبار ایران و جهان: