نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 13:27

نصف جهان آماده استقبال از نوروز و ماه مبارک رمضان / باغ فدک برای مسافران از 17 اسفند بازگشایی می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به فضاسازی شهر در ایام عید، گفت: دستورکار زیباسازی ماه مبارک رمضان است و شعار امسال نیز «شهر رمضان، شهر زندگی» است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین حق‌شناس معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان پیش از ظهر امروز در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص جزئیات برنامه‌های مدیریت شهری در نوروز ۱۴٠۲ با بیان اینکه سال گذشته تجربه‌ای پیرامون اتوبوس گردشگری داشتیم که امسال نیز این امر را در دستور کار قرار دادیم، اظهار داشت: امسال برای این امر ۱۵ اتوبوس پیش‌بینی شده است، همچنین مترو نیز از ۹ صبح تا ۹ شب فعال است، البته در ایام تعطیل برخی ایستگاه‌ها و در ایام باقی‌مانده تمام ایستگاه‌ها فعالیت خواهند داشت. 

وی در خصوص نصب کارتخوان در اتوبوس‌های گردشگری تصریح کرد: برای جمع‌آوری کرایه با شرکت نیک‌اندیش و اصفهان کارت صحبت شده تا دستگاه کارتخوان در اتوبوس‌ها قرار بگیرد و صحبتی با معاونت فرهنگی هم شده تا در اتوبوس‌ها راهنمایانی حضور داشته باشند. 

حق‌شناس پیرامون فعالیت تاکسیرانی در ایام نوروز عنوان کرد: برای تاکسی نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده و در چند نقطه از شهر از جمله درب استانداری، ناژوان، کاوه و صفه سرویس‌های تاکسی مستقر خواهند شد. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در ایام عید پارکینگ‌ها را تا ساعت ۱ نیمه شب باز خواهیم گذاشت و صحبت شده تا در صورت تقاضای شهروندان و مسافران، پس از ساعت ۱ هم بسته نشود و از سمتی افزایش ظرفیت پارکینگ توحید و سنبلستان را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با منطقه ناژوان هماهنگی شده تا یک‌طرفه‌سازی در این منطقه انجام شود و این موضوع مصوب شد تا در کاهش شلوغی و تراکم مؤثر باشد. 

حق‌شناس با بیان اینکه با نرم‌افزار نشان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده و قرار بر این است تغییراتی در مسیرها ایجاد شود، اظهار کرد: سیاست کمیته اطلاع‌رسانی این است که تمام اطلاع‌رسانی‌ها در برنامه اصفهان من انجام شود و علاوه بر این سامانه، در نشان نیز اطلاع‌رسانی‌هایمان را خواهیم داشت. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه یکی از نکات قابل‌توجه مسأله نیروی انسانی است، گفت: یکی از ظرفیت‌های خوبمان در پایانه‌ها و ورودی‌های شهر است که در این راستا بسیاری از مرمت‌ها در پایانه‌ها صورت گرفته اما مشکل‌مان در پایانه‌ها و مترو نیروی انسانی است و پیشنهاد این است حمایت‌هایی از این پرسنل صورت بگیرد. 

پلاک‌های اصفهان در ایام نوروز اجازه ورود به مجموعه باغ فدک را ندارند

مهدی بقایی، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز گفت: تمام کمیته‌های ستاد سفر در حال پیشبرد مسائل هستند و از آذرماه تا کنون ۶ جلسه ستاد سفر برگزار شده است.

وی با اشاره به هم‌زمانی ماه رمضان و عید نوروز افزود: قرار بر این شد که برای خدمت‌رسانی به مسافران برخی از رستوران‌های مرکز شهر امکان صرف غذا داشته باشند و در باغ فدک نیز مسافران امکان اغذیه دارند و مانند سال گذشته پلاک اصفهان به باغ فدک راه داده نمی‌شود. 

بقایی خاطرنشان کرد: در فضای شهر نیز مراکزی با بنرهایی تعریف شده که مخصوص مسافران است و مسافران در آنجا امکان استفاده از اغذیه‌های ساده را دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به فضاسازی شهر در ایام عید یادآور شد: دستورکار زیباسازی ماه مبارک رمضان است و شعار امسال نیز «شهر رمضان، شهر زندگی» است. 

مسافران اطلاع‌رسانی‌ها را از برنامه «اصفهان من» دریافت کنند

وی با اعلام اینکه سخنگوی ستاد مدیریت روابط‌عمومی شهرداری خواهد بود، گفت: سال گذشته تمام اطلاع‌رسانی‌ها به‌صورت مجازی انجام شد و امسال نیز برنامه «اصفهان من» آمادگی این امر را دارد و در این راستا مدیریت مسافر راحت‌تر است. 

بقایی با اشاره به شروع فعالیت باغ فدک اظهار کرد: از ۱۷ اسفند بازگشایی برای باغ فدک اتفاق می‌افتد اما افتتاحیه رسمی آن ۲۵ اسفند خواهد بود. 

 در هر منطقه حداقل ۲ محفل قرآنی خواهیم داشت

مجتبی شاهمرداری، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی اصفهان نیز اظهار داشت:

مانند سال قبل چند عرصه متمرکز داریم و بیشتر برنامه‌ریزی‌ها برای عصر و شب خواهد بود و در این راستا برنامه‌هایی از جمله بازی و تفریح، حوزه شهادت، معنویت و جزء خوانی قرآن پیش‌بینی شده است. 

وی افزود: اگر مردم یا دستگاه‌ها اقدام شاخصی برای گردشگران دارند، آن را در برنامه‌هایمان قرار خواهیم داد. 

شاهمرادی یادآور شد: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده «محور خوراک» است که در این راستا از یک ساعت پس از افطار در خیابان سپه خوراک ویژه رمضان را به‌عنوان محور جدید خواهیم داشت. 

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی اصفهان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده این است که در هر منطقه حداقل ۲ محفل قرآنی و تجربه‌گردی صنایع‌دستی را خواهیم داشت و همچنین برنامه ویژه رویت هلال ماه و جشن رمضان را در آغاز ماه رمضان خواهیم داشت. 

وی با یادآوری اینکه برنامه سال‌تحویل نیز به‌طور زنده از گلستان شهدا و پل خواجو پخش خواهد شد، عنوان کرد: حدود ۳٠ مسجد به‌عنوان مساجد هدف به‌عنوان مساجد در مسیر ورود مسافران قرارگرفته است.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1074070

مهمترین اخبار ایران و جهان: