نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 14:17

امنیت همه جانبه کشور و مردم مرهون مجاهدت های سربازان گمنام است

زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت: امنیت همه جانبه کشور و مردم مرهون فداکاری و مجاهدتهای چشمان بیدار نظام یعنی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که بحق سربازان گمنام لقب گرفته اند، است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب در خطبه های نماز جمعه گفت: پایبندی به ارزشهای اخلاقی از دیگر معیارهای انتخاب همسر است.

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت امام زمان مهدی موعود علیه السلام و گرامیداشت روز جهانی مستضعفین، سالروز ولادت امام مهدی موعود را روز امید شیعه دانست و با بیان اینکه به یقین او خواهد آمد و وعده الهی محقق خواهد شد، گفت: امام زمان (عج) ۱۱۸۵ سال است که از پشت پرده غیبت عالم را مدیریت می کند و غیبت او مانع فیض او نیست و امام غایب نیز مثل امام حاضر واسطه فیض است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه وجود امام زمان، مایه رزق و روزی برای مردم است و آسمان و زمین به برکت او پابرجاست، یکی از برکات مدیریت پنهان امام زمان (عج) را به پیروزی انقلاب اسلامی دانست که با هدایت و رهبری و راهبرد نائب عام امام زمان (عج)، حضرت امام خمینی (ره) محقق شد و زمینه ساز ظهور حضرت امام زمان (ع) خواهد شد، افزود: انقلاب اسلامی با همه دشمنی‌ها اعم از جنگ تحمیلی هشت ساله، تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی، جنگ ترکیبی و اکنون نیز جنگ ارزی نه تنها پا برجاست بلکه هر سال قدرتمند تر نیز می‌شود.

حسینی نسب با بیان اینکه جنگ ارزی بخشی از جنگ ترکیبی برای تداوم دشمنی با ملت انقلابی و به هم ریختن اوضاع داخلی کشور است، گفت: باید جنگ ارزی را باور کرد و در برابر آن وضعیت جنگی گرفت.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه تداوم دشمنی دشمنان به خاطر خوی استکباری آنان و مقاومت ملت ایران در برابر آنان و ترس از الگو شدن انقلاب اسلامی برای ملت‌های دیگر است و شنیده شدن شعارهای ضد استکباری در بیخ گوش آمریکا نمونه آن است، افزود: ایران اسلامی دشمن تراشی نمی‌کند اما بر اساس عقل و شرع با ظالم و ظلم مخالفت و از مظلوم دفاع می کند.

وی با بیان اینکه ما حق هستیم و لذا باطل در برابر حق ایستاده اما امتیاز جبهه حق این است که خدا با آنان است و ایران اسلامی، کشور امام زمان است، گفت: دریا؛ طوفان، سختی‌ها و مشکلات دارد اما وقتی کشتیبان آن امام معصوم و حجت خداست ترسی وجود ندارد و از وجود نازنین حضرت ولیعصر استمداد می‌طلبیم و می‌خواهیم مردم مومن ایران را کمک بنماید.

حسینی نسب با تبریک روز سرباز گمنام گفت: امنیت همه جانبه کشور و مردم مرهون فداکاری و مجاهدت‌های چشمان بیدار نظام یعنی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که بحق سربازان گمنام لقب گرفته اند، است.

امام جمعه شهرستان سلطانیه با گرامیداشت یازدهم شعبان، سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و با بیان اینکه حضرت علی اکبر (ع) فرزند برومند امام حسین (ع) و شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم بود و نگاه به چهره دلربای حضرت علی اکبر (ع) چهره پیامبر را در دل‌ها زنده می‌کرد و اخلاق و رفتار و کردار و گفتار او خیلی به پیامبر شباهت داشت و لذا یک الگوی تمام عیار برای جوانان است، افزود: حضرت علی اکبر (ع) شیفته و عاشق خدا بود و لذا بندگی او، ولایتمداری او و حق مداری او برای جوانان الگوست‌.

حسینی نسب با تبریک روز جوان، جوانان را محبوبترین و عزیزترین بندگان خدا دانست و با تاکید بر تکریم جوانان، گفت: بهترین راه تکریم جوانان، ایجاد اشتغال و تسهیل زمینه ازدواج آنان و سرگردان نکردن آنان در دریافت تسهیلات ازدواج و مسکن است.

امام جمعه سلطانیه به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی ره اشاره کرد و با بیان اینکه کمیته امداد از نهادهای مقدس و از برکات انقلاب اسلامی است که با درایت امام راحل عظیم‌الشأن برای دستگیری از نیازمندان تاسیس شد، روز احسان و نیکوکاری را گرامی داشت و گفت: انفاق و دستگیری از نیازمندان از نشانه‌های مومنین است و اگر کسی پاداش الهی را باور داشته باشد در بخشش سخاوتمند می‌شود و انتظار می‌رود مومنین در آستانه سال جدید نیازمندان را کمک کنند.

حسینی نسب به از سرگیری ارتباط کشورهای عربی با سوریه اشاره کرد و با بیان اینکه این اقدام درس‌ها و پیام‌های مهمی دارد که مهمترین آن ثمردهی گفتمان مقاومت است، افزود: ۱۲ سال با حمایت همه جانبه مثلث عبری- عربی- غربی شروع تلاش شد دولت قانونی این کشور را سرنگون و دولتی دست‌نشانده را سر کار بیاورند، اما اکنون پس از گذشت ۱۲ سال کشورهای متخاصم منطقه برای دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و بازگشت به دمشق صف بکشند.

وی ادامه داد: آغاز سفرهای خارجی رئیس جمهور سوریه از جمله دو سفر اخیر وی به عمان و امارت که در ۱۲ سال گذشته تنها به دو کشور متحد خود یعنی ایران و روسیه سفر کرد، نشانه تحکیم پایه‌های قدرت او در داخل و عرصه بین الملل و سرشکستگی دشمنان سوریه و محور مقاومت است بطوری که حتی قطر و ترکیه که از سرسخت‌ترین دشمنان سوریه بودند، در مسیر عادی سازی روابط با دمشق هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1069770

مهمترین اخبار ایران و جهان: