نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 10:34

بارندگی‌ها در خراسان جنوبی به ۵۴ میلیمتر رسید

بیرجند- مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا چهارم اسفندماه جاری، خراسان جنوبی ۵۴ میلی متر بارندگی داشته است.

علیرضا خندان رو در گفت و گو خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی‌ها مربوط به کریمو در شهرستان سرایان بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در مراکز شهرستان‌ها هم فردوس پنج میلی متر، قاین چهار میلی متر، بشرویه و سرایان سه میلی متر، طبس و زهان دو میلی متر، بیرجند و خوسف یک میلی متر و سربیشه و اسدیه کمتر از یک میلی متر بارندگی داشته است.

خندان رو با اشاره به اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تا چهارم اسفندماه خراسان جنوبی ۵۴ میلی متر بارندگی داشته است، ادامه داد: این میزان بارندگی در مقایسه با بلند مدت سه درصد و در مقایسه با سال گذشته ۲۷ میلی متر کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری گذشته میزان بارندگی‌ها تا این بازه زمانی ۸۴ میلی متر بوده است، گفت: انتظار داریم که تا پایان اسفندماه و هفته اول فروردین سال آینده میزان بارندگی‌ها حتی به فرا نرمال برسد.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۸ درصد تأمین بارش سال آبی در استان انجام شده است، اظهار کرد: به طور میانگین در خراسان جنوبی برای تأمین بارندگی سال آبی حداقل ۱۱۳.۴ میلی متر بارش را نیاز داریم.

خندان رو افزود: برای ۲۴ ساعت آینده در نواحی شرقی خراسان جنوبی بارش‌های پراکنده‌ای را خواهیم داشت و روز دوشنبه استان تحت تأثیر شرایط ناپایدار جوی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تغییرات دمایی بیرجند در شبانه روز گذشته بین پنج تا ۱۵ درجه بوده است، ادامه داد: طی شبانه روز گذشته زهان و سربیشه با یک درجه بالای صفر سردترین نقطه خراسان جنوبی و بندان با ۳۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان بوده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1055426

مهمترین اخبار ایران و جهان: