نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 17:17

ارزیابی ها در مناطق زلزله زده خوی ادامه دارد/۲۱۲۰واحد احداثی

ارومیه - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از ادامه ارزیابی ها در مناطق زلزله زده خوی خبر داد و گفت: ۱۳ هزار و ۲۲۰ واحد خسارت دیده در خوی شناسایی شدند.

جعفر برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: لکه گیری ارزیابی واحدهای اعلام خسارت شده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دلیل شرایط خاص منطقه و عدم حضور شهروندان خوی در شهر و سکونت در شهرهای اطراف با حضور ۱۳۰ تیم ارزیاب ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون کار ارزیابی ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد به اتمام رسیده است، ادامه داد: بر اساس نتایج ارزیابی‌ها ۱۳ هزار و ۲۲۰ واحد خسارت دیده شناسایی شده که از این تعداد ۲۱۲۰ واحد احداثی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد نیازمند تعمیر هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: به تمام شهروندان خوی این اطمینان را می‌دهیم که عملیات ارزیابی واحدهای مسکونی اعلام خسارت شده به بنیاد تا آخرین واحد ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به تعیین آذربایجان شرقی و زنجان به عنوان دو استان معین برای زلزله شهرستان خوی توسط بنیاد مسکن، اضافه کرد: با استفاده از امکانات و ماشین آلات این دو استان، آواربرداری و ساخت و ساز مناطق آسیب دیده با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.

برزگر اضافه کرد: آواربرداری واحدهای مسکونی احداثی با حضور ۳۱ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده و تاکنون عملیات آواربرداری ۱۳۳ واحد مسکونی خسارت دیده در ۳ روستا و شهر فیرورق به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد: به منظور تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی توزیع مصالح ساختمانی از محل منابع داخلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در واحدهای آواربرداری شده آغاز شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028126

مهمترین اخبار ایران و جهان: