نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 02:18

انعقاد تفاهم نامه بین استانداری زنجان و بنیاد ملی نخبگان ایران

تفاهم نامه همکاری بین استانداری زنجان و بنیاد ملی نخبگان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان در نشست هم اندیشی جمعی از نخبگان، مستعدین برتر و اساتید دانشگاه‌های استان زنجان که با حضور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه اصطلاح فرار مغزها از کشور درست نیست، گفت: در واقع مکش مغزها اتفاق می‌افتد.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر مکشی در کشورمان توسط کشور‌های دیگر اتفاق می‌افتد به خاطر اتفاق‌های مثبتی است که در راستای پیشرفت کشور در حال رقم خوردن است، تصریح کرد: خیلی‌ها پیشرفت کشور ما را بر نمی‌تابند و نگاه اجمالی در دنیا، نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند کشور ما، وابسته، منفعل و مقلد باشد.

وی با بیان اینکه نخبه‌های که از کشور رفته‌اند در کشورهای دیگر تبدیل به پیچ و مهره‌های کوچک نظام سلطه شده‌اند، افزود: ما منکر مشکلات نیستیم، ولی تنگ نظری‌هایی هم وجود دارد، اما نمی‌شود همه چیز را زیر سوال برد، اتفاق‌های بسیار مثبتی در همه حوزه‌ها افتاده است.

افشارچی با بیان اینکه همه حاکمیت‌ها وظیفه این دارند که زیرساخت‌های حمایتی را فراهم کنند، خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات این کشور قانون جهش دانش بنیان است که سال گذشته اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است.

استاندار زنجان ادامه داد: اگر می‌خواهیم در کشور به طور مستقل زندگی کنیم نیاز به نخبه و افراد توانمند داریم و باید از کسی که می خواهد بماند و بسازد حمایت کرد و ارزش قائل شد

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری فی ما بین استانداری زنجان و بنیاد ملی نخبگان منعقد شد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1095570

مهمترین اخبار ایران و جهان: